Acer Aspire V3-371-39JC Review

NMorsink 29 maart 2015, laatste update op 29 maart 2015, 1.102 views

Acer Aspire V3-371-39JC

Deze laptop is een aanrader voor iedereen die een beperkt budget heeft maar toch een compacte, mobiele en snelle laptop wil. Zeer geschikt voor bijvoorbeeld studenten die hoofdzakelijk met office & internet werken. Mooie combinatie van hardware voor een goede prijs. Mat-full-HD Scherm redelijke processor SSD van 128 gb Aanrader

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Mooie combinatie van hardware (goed scherm, processor, SSD)
  • Mat scherm

Minpunten

• Touchpad is niet fijn & werkt soms niet (muis is een must in mijn ogen)
  • De connector van de adapter is niet echt degelijk en zit niet echt lekker in de laptop)
  • Veel troep was voor ge´nstalleerd (Acer troep & McAfee & advertenties)

Naar mijn idee is dit een ideale studenten laptop. Mits je geen bijzondere software gebruikt zoals CAD, BIM of bijvoorbeeld Solidworks.

Hij blinkt uit in zijn prijs/kwaliteitsverhouding, door een nette combinatie van een i3 processor, mat full HD scherm, en de 128 gb SSD tegen een scherpe prijs te leveren. Deze combinatie voor een dergelijke prijs is waar ik twee jaar geleden eigenlijk op zat te wachten, fijn dat de industrie mijn wensen nu vervult.
De laptop heeft een fraai design en een leuk patroontje op de achterkant van het scherm, maar uiteraard is smaak persoonlijk.

De 13.3 Inch maakt de laptop mooi compact dus ideaal om mee te nemen. Het is dan wel jammer dat ik eigenlijk iedereen aan zou raden om er een muis bij te kopen wegens het naar mijn idee gebrekkige touchpad die soms nog weigert ook. Ook ben ik blij dat er een mat scherm in zit, zeker nu de zomer er weer aankomt is het toch lekker dat je buiten nog redelijk gebruik kunt maken van je laptop.

Wat ik wel een domper vond is dat er allerlei troep op de laptop voorge´nstalleerd was. Hiermee bedoel ik een bak aan Acer software die je naar mijn idee niet nodig hebt. Van een Acer video player tot powermanagement, ik gebruik persoonlijk liever gewoon VLC en de energiebeheer tools van windows functioneren volgens mij ook gewoon naar toebehoren zonder die software. Daarnaast stond er nog een aantal advertenties op het bureaublad in de vorm van hyperlinks (Booking.com, E Bay, Dropbox). Ook stond er McAfee en een of andere spelletjes verzameling op ge´nstalleerd. Enfin ik heb die troep er allemaal afgegooid wat overigens wel zeer makkelijk ging en toen mijn gewenste software combinatie ge´nstalleerd.

Uiteindelijk komt het neer op een laptop waar ik zeer te spreken over ben. Voor een mooie prijs heb je een mooie featureset. De nadelen zoals het touchpad, niet te degelijke adapter-connetortje en de voorge´nstalleerde troep zijn compromises waar ik zeker mee kan leven voor deze prijs.

Heb jij ook een Acer Aspire V3-371-39JC?

Zou je iets kunnen zeggen over de batterij duur? Verder heel toevallig linux hierop geprobeerd?
Ik heb hem voor mijn zwager gekocht die in de binnenvaart werkt dus zelf eerst een paar weken kunnen gebruiken. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik je nu geen betrouwbaar antwoord kan geven over de accutijd. Ik kan je wel vertellen dat ik in mijn gebruik destijds nooit tegen een probleem ben aangelopen - hinder heb ervaren - dat de laptop niet lang genoeg mee ging, maar getallen noemen zou slechts speculatief zijn. Gebruikt als student dus hoofdzakelijk office/browser werk en films.

Ik heb er ook geen Linux op ge´nstalleerd.
Ah, dat verklaard waarom het niet in de review stond. Toch hartelijk bedankt.
Heb hem net even gevraagd voor je. Maar hij heeft zijn laptop op de boot en daar staat die gewoon op een tafeltje constant aan de oplader dus kon hij ook niet veel zinnings over zeggen.
Jammer, maar goed nogmaals bedankt! Tof dat je het ff wou navragen.
over 3 weken zie ik hem weer. Dan kan ik wel een benchmark draaien maar snap dat best een tijd wachten is. Als je er belang bij hebt hoor ik het wel!
Wow, dat zou helemaal perfect zijn. Laptop kopen zal toch nog maandje of 2 duren dus als je dat zou willen doen, is dat echt geweldig. Laptop lijkt verder namelijk zeer goed maar kon niet echt goede accu duur reviews vinden.
Heb je voorkeuren van benchmarks? Ik heb even gegoogelt en zie battery eater. Maar als je andere programma's gedraaid wil hebben laat maar horen.
Even gelezen over battery eater. Het heeft een pure 100% cpu test en een reading test. Beide lijkt me interessant. Met name de reading test:

"You can also run a "reader test", which merely displays and scrolls through text on your screen until the battery dies, so you know how long your battery will last through more typical use. "

Is eigenlijk precies wat ik zoek, beetje programmeren is niet veel anders dan dit, met alleen af en toe iets compilen. Voor de screen brightness zou ik gewoon zeggen iets in het midden dat het nog te lezen is. We hoeven hier natuurlijk ook niet 10 tests te gaan draaien ;).
Ik heb hier exact hetzelfde machientje voor me staan en de accuduur heeft mij aangenaam verrast: 7-8 uur bij gemiddeld gebruik (incl. video) is makkelijk haalbaar, ook zonder de helderheid omlaag te moeten zetten. De accuduur vind ik persoonlijk zelfs ÚÚn van de grootste pluspunten!
Touchpad is inderdaad wat zwak bij dit model.
En ja, de Acer troep... Zo is er ook Lenovo troep en Asus troep. Doen ze allemaal helaas.

Duidelijke, beknopte review!
Dank je voor de feedback en aanvulling.

Ik vond het wel erg veel troep & ook nog is die advertenties. Ik vond zelf de hoeveelheid troep die op sony vaio (1 jaar geleden) van mijn vriendin zat meevallen. En ruim 4 jaar geleden een Lenovo Thinkpad gehaald en daar viel het ook mee. Dus zodoende was ik een beetje verbaast. Zou wel aardig zijn als er een clean install optie beschikbaar was.
Is beschikbaar :) een bootable USB'tje maken met Windows 8.1.