Panasonic Viera TX-50AS600E Zwart Review

Hansier 29 maart 2015, laatste update op 29 maart 2015, 362 views

Panasonic Viera TX-50AS600E Zwart

Bij echte HD of Blu-ray erg goed, bij dagelijks TV-gebruik valt het echt tegen.

Pluspunten

• Scherp beeld mogelijk
  • Zwarting erg goed
  • beeld- en kleurinstellingen uitgebreid
  • viera-link voor koppeling met home cinemaset

Minpunten

• Kijkhoek kan soms allerbelabberst slecht zijn , soms minder dan 10 graden.

Deze TV eind februari 2015 aangeschaft. Daarvoor hadden we een 50 inch OK. van MediaMarkt/Saturn. We waren daar zeer tevreden over: beeld en kijkhoek altijd goed, mooi, helder en ruim. helaas ging deze na een halfjaar kapot en reparatie duurde langer dan twee weken dus kregen we ons geld, 500,- zonder problemen terug van MM.
Omdat we al twee weken op een 32"plasma keken (kijkafstand 5 meter) wilden we snel een nieuwe. Helaas was de prijs van de beoogde LG 55LB630V overnight van 618,- naar 789 gestegen en keken we dus snel naar een andere, deze Panasonic Viera TX-50AS600E was qua prijs een alternatief, 569,-, vooruit dan maar.
Uitpakken was gemakkelijk, de voet installeren ook en de handleiding was duidelijk. TV ingesteld en die avond recht voor de TV gezeten en gekeken, we waren tevreden.
De volgende avond keek ik minder intensief en werkte ik voornamelijk achter de laptop, als ik iets hoor op TV wat me boeid loop ik naar de woonkamer en kijk ik op ca. 140 graden even mee. Het beeld was flets, contrast was weg en de kleuren waren minder intensief. Ik liep even door totdat ik er recht voor stond, toen was het perfect. Ik deed een halve stap opzij en het was k*t, ik ging weer terug en het was goed. Blu-Ray opgezet: Frozen World van Attenborough, met veel sneeuw/ijs (contrast) en kleuren en details van de vacht van Keizerspinguins: perfect ook bijna perfect op 140 graden. Bij de meeste HD programma's op de Nederlandse Tv was er sprake van een slechte kijkhoek, vaak binnen één programma, afhankelijk welke camera actief was. Dit heb ik nog nooit gezien, ook niet bij een LCD-TV die we ooit hadden.
We kijken al twee jaar via een Humax ipvr-5200 HD recorder, de kwaliteit van het signaal was dus altijd gelijk. We hebben de TV naar de winkel gebracht en onder ideale omstandigheden was het daar natuurlijk ook goed, men zal mij ongetwijfeld als zeurpiet hebben neergezet nadat ik de Tv weer had meegenomen maar ik had gelijk.
Het was een matigeTV met een instabiele kijkhoek en daarmee het slechtste beeld sinds 5 jaar platte-tv's kijken.
De slechte kijkhoek zie je ook in de tabel bij de test van de Consumentenbond. Daar zie je ook dat de LG xxLB630V-serie een veel betere kijkhoek heeft en dus terecht tot "Beste Koop" is verklaard.

TV op marktplaats gezet en voor 470,- verkocht, daarna een LG 60PB560V plasmascherm besteld, dat was ook geen succes, zie mijn review bij dat toestel.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-50AS600E Zwart?

Ik heb de tv ook, ik vind het beeld super, zwart is mooi zwart en haarscherp, ik zit meestal recht voor de tv op een afstand van 4,5 meter. Als ik films in hd kwaliteit afspeel kan ik 1 meter van de tv afstaan en heb ik nog steeds scherp beeld. Gamen op mijn Xbox one werkt perfect, ook super strak beeld. Ik zou hem zo weer kopen. Ik geef mijn mening omdat mensen naar aanleiding van jouw review mogelijk gaan denken dat het een waardeloze tv is, dat kan die voor jou zijn, maar voor vele anderen hoeft dat niet te zijn. Ik vind de televisie geweldig!
Ok Ferdinand, jij bent tevreden en dat is mooi en je geniet van je TV. Ik hoef toch geen positieve review te geven omdat anderen de TV dan misschien niet kopen, dat lijkt me wat zeg. Het is mijn mening en daar moet iedereen het mee doen :-)

Iedereen die bij mij over de vloer kwam zag het fletse beeld vanaf de zijkant en het iets fletsere beeld op ca. 35 graden. Bij Blu-Ray trad het niet op en nu op mijn LG 55LB650 is het beeld op 180 graden nog steeds perfect, met dezelfde Humax ipvr 5200 er aan vast.
Je hebt gelijk ieder zijn mening, maar ik heb net nog even gekeken maar ik zie geen flets beeld als ik voor de tv sta en 2 stappen naar achteren en 2 stappen naar links doe, hetzelfde als ik 3 stappen naar achteren doe en 3 stappen naar links. Zelfs als ik 1 stap naar achteren doe en 4 naar links wordt het beeld nog niet flets. De tv zenders waar ik naar kijk worden in HD uitgezonden.

Maar het kan zijn dat mijn ogen niet zo goed getraind zijn als die van jou. Het is net als bij geluid, je weet pas wat je mist als je weet hoe het kan klinken.
Hallo Ferdinand. Het was alleen bij sommige programma's en niet altijd, zelfs afhankelijk van welke camera uit welke positie tijdens een programma aan stond. Heel bijzonder.. Ook in de showroom was het goed, zelfs perfect. Mijn kleindochter van 10 jaar, die vroeg waarom de TV weer weg ging, zag dat het beeld dramatisch slechter werd als je vanuit het midden opzij liep. Maar alleen als de Humax 5200 op HDMI 2 een TV programma aan bood, bij Blu-Ray was het zoals gezegd erg goed.