LG 60PB560V Zwart Review

Hansier 29 maart 2015, laatste update op 29 maart 2015, 536 views

LG 60PB560V Zwart

We hebben deze 60PB560V 2 dagen gehad, hij ging direct weer terug. We hebben écht geen pluspunten kunnen vinden.

Pluspunten

• Goede installatie/instellings wizzard

Minpunten

• Te hoog voor z'n breedte (geen 16:9 TV)
  • Belabberd slechte voet
  • Bij Bij Wehkamp stond 24 kilo, dit was 33 kilo, muurbeugel kan niet bij ons.
  • Beeld slecht/onzichtbaar bij indirect zonlicht in woonkamer
  • Beeld niet echt scherp, er blijft een zweem van ruis over
  • Geen echt heldere kleuren mogelijk.
  • De Plasmatijd is echt voorbij.

We stonden voor de keuze: een Plasma van 60 inch of een LED van 55 inch, de LG 55LB630V. Vanwege de positieve reviews, zoals hier op tweakers, dacht ik er goed aan te doen een Plasma te kopen nu ze er nog zijn. Die 60 inch was groot, ok, maar ik kon de vrouw overtuigen dat 5 inch wel meevalt.

TV via Wehkamp bestelt, een drama om hem thuis te krijgen maar daarvoor schrijf ik dit niet. Komt er een doos binnen, enorm! We krijgen de Tv met moeite uit de doos, vooral het gewicht bij dit formaat is onhandig. Een 50 of 55 inch til ik in m'n eentje uit een doos maar dit is onmogelijk. De voet gemonteerd en geplaatst, en dan....
Er staat een monster op de kast, er staat alleen TV. De TV is het eerste wat je ziet, vooral als hij uit staat. een groot en hoog zwart vlak. Het is geen 16:9 TV maar een bijna vierkant scherm. 60 inch is in onze woonkamer niet vreemd want ik zit 5 meter van de TV af, maar dit kán echt niet. De vrouw gaf gedurende 48 uur voorzichtig aan dat het wel een lelijk bakbeest was, ze was er niet gelukkig mee...
De voet is enorm instabiel en het toestel helde 4 cm omlaag aan de rechterkant, de Home-cinema-speler moest eronder zodat het maar 2 cm was. De TV hangt zeker 3 graden achterover en alhoewel de TV robuust aanvoeld is het geheel op de voet een krakkemikkig zootje.
TV 's avonds aangezet en mbv de ingebouwde wizzard de TV ingesteld. Behoorlijk scherp, mooie kleuren maar niet echt helder als er opnamen zijn van mensen in de zon, je mist iets. Als er een commercial met een groot wit vlak voorbij kwam was het vlak niet helder wit maar pastel geel en het spatte niet de woonkamer in.
Zondag 22 maart scheen de zon in de woonkamer, niet op de TV maar op de grijze plavuizen vloer, de reflectie van dat licht kwam ook op de TV en je zag werkelijk bijna niets meer, ca 10%. Backlight opschroeven naar 100% hielp iets maar nee, dit is onzin.
De TV is niet geschikt voor een woonkamer waarin wordt geleefd. Misschien dat een bioscoopkamer zonder daglicht wel iets is voor deze TV. Als presentatie-TV/monitor tijdens een beurs is het ook een goede aanschaf maar gewoon voor thuis niet.
Het terugsturen was ook weer een farce. Inmiddels is de nieuwe Tv binnen, het werd de LG 55LB650V met 3D. Deze staat wel erg goed op de kast en gaat mooi op in de woonkamer. Mooie stevige voet en een 16:9 beeldscherm, alleen, hij is kapot en kan weer terug. Ik zal die TV ook reviewen.

Heb jij ook een LG 60PB560V Zwart?

herstel: het werd de LG 55LB650V, daarvan is op YouTube een goed calibratiefilmpje te vinden.
Nog steeds niks binnen. Aankomende vrijdag waarschijnlijk, 2 weken na de afgesproken datum. Lag jou tv ook in een ander "depot"?
De fout ligt bij Wehkamp en Extra@home. Wehkamp meldt 'm aan voor transport bij TNT-Post maar zeggen er niet bij dat de doos 1,70 x 0,9 x 0,2 meter is en 35 kilo zwaar en dat is te groot/te zwaar voor TNT. Gek genoeg krijg je wel een melding dat hij eraan komt en staat ook op de lijst van de chauffeur maar de doos ligt niet in de auto, dus wel een busje, geen doos. Vervolgens moet Extra@home worden ingeschakeld en dat duurt dan ook weer een dag of twee, vervolgens moet het worden overgeslagen naar een (in mijn geval) Noordelijke transporteur en uiteindelijk is hij er, na 5 dagen. Twee weken is wel erg zeg.

Het ophalen was een echte farce:
Op maandag een klein vol busje, past niet, chauffeur belt met backoffice, busje weg, doos niet.
Dinsdag: Vrachtwagen komt, doos mee, TV dus ook weg.
Woensdag: Busje komt om TV op te halen.....
Donderdag 2 april, de week erna: man belt, hoe zit het met die Plasma TV die u had bestelt? Ik leg rustig en lachend uit dat die al is opgehaald. OKeeeeeej, dan haal ik 'm van de lijst.
Donderdagavond, mailtje van Extra@home
"Beste H. xxxxxxxxx,
Wij bezorgen voor Wehkamp op 03-04-2015 tussen 17:30 en 19:30 een bestelling op uw adres. .
Wilt u uw zending volgen en zien hoe laat we exact aankomen, klikt u dan op de volgende link:
Klik hier
Met vriendelijke groet,
Extra@Home 088-2363775"
SMSvrijdagochtend 3 aprill zegt hetzelfde. Gebeld met Extra@home: het ging idd om het bezorgen van een Plasma van 33 kilo.... Ik heb 'm afgezegd.... 8)7 :(

Wehkamp zegt dat ze grote apparaten, en dat is deze, bezorgen op elke plek in huis, uitpakken en aansluiten. Nou, die mannen die bij ons kwamen bezorgen wezen naar hun voorhoofd. Ik ben benieuwd of ze dat wel bij jou doen.

Succes en laat me lezen wat je van de TV vindt :)

(hahaha, dat was waarschijnlijk jouw TV.....)

[Reactie gewijzigd door Hansier op 7 april 2015 20:27]

Inmiddels de hele bestelling (inclusief andere spullen) maar geannuleerd. Het duurde allemaal veel te lang. Wat een knullige samenwerking van wehkamp met tnt post..Waarschijnlijk ga ik ook maar voor een andere tv nu:) Geen tv meer van de wehkamp in ieder geval van voor mij.

Een tip: betaal niet vooruit want nu moet ik ook nog wachten tot ze mijn vooruitbetaalde bedrag terug storten....

[Reactie gewijzigd door mmmmmark op 14 april 2015 21:56]

Ik herken het van de bezorging van Wehkamp, ik wacht inmiddels ook al 6 dagen. Nog steeds niet binnen maar ben benieuwd naar de kwaliteit...
Nog steeds niks ontvangen, zou vandaag bezorgt worden maar hoor weer niks..