Specificaties Bedrade PoE buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam FI9853EP Review

Ad1203Newbie 29 maart 2015, laatste update op 29 maart 2015, 2.873 views

Foscam FI9853EP

En camera heeft het twee maanden volgehouden en de andere heeft het maar 1 dag volgehouden. Daarna onvindbaar in het netwerk.

Pluspunten

• Stevige bouw
  • Beeldkwaliteit is goed

Minpunten

• Snel stuk
  • Veel ruimte nodig achter de camera voor bedrading
  • Geen wifi

Kwaliteit Score: 1
Ik heb in januari deze camera aangeschaft en hij heeft het twee maanden goed gedaan. Plotseling geeft deze camera geen beeld meer. Dan ga je zoeken waar het probleem zit maar de camera is nergens meer te vinden in het netwerk. Contact gezocht met de winkel, deze geeft aan dat de camera dan stuk is. Omdat ik over de beeldkwaliteit tevreden ben heb ik een nieuwe gekocht en de andere opgestuurd voor reparatie. De nieuwe camera heeft het een dag volgehouden en vertoont dezelfde problemen.

De camera's waren beide onzichtbaar in het netwerk, ook al hang je ze rechtstreeks aan het router. Het infraroodlampje blijft wel gewoon branden.

Heb jij ook een Foscam FI9853EP?

Hoe heb je hem gevoed? Middels adapter of PoE?
Aangesloten met een repeter van ASUS, de RP-N14, daarnaast krijgt hij gewoon voeding mbv de adapter die origineel geleverd is bij de camera. Ik gebruik geen POE.
ik heb deze camera nu 4 maanden, aangesloten via PoE.
Werkt perfect
Eergisteren is de gerepareerde camera ook stuk gegaan, ik krijg nu mijn geld terug. Dus ben nu aan het zoeken naar een andere camera.
jammer dat je slechte ervaring mee hebt, kan alijd wel eens gebeuren met techniek.
Vertrouwen is dan wel weg met een merk.Ik heb er geen last van met dit type/ merk.
Gelukkig zijn er tal van camera's en merken dus alternatieven genoeg.
Inderdaad zeer spijtig dat je deze ervaring hebt. Ik hoop dat de mijne langer mee gaat, ik heb hem in een impuls gekocht omdat hij alles had wat ik zocht. Ik had al vijf andere (old school) IP camera's van dit merk in gebruik en was daar redelijk tevreden over. Ze doen het al jaren in vrij barre omstandigheden, maar wifi is in mijn geval niet echt betrouwbaar voor 24/7 bewaking. Vandaar dat ik op zoek was naar een PoE camera, HD en stevig.

De tijd zal het leren of het elektronische gedeelte het blijft volhouden. Over de constructie en beeldkwaliteit ben ik in ieder geval zeer lovend, het voelt aan als een kwaliteitsproduct (metalen constructie).
Jammer dat je geen informatie geeft over het beeld, configuratie, software, instellingen etc.

Ik begrijp overigens niet dat als je een model neemt waar geen WiFi op zit, je dat als een minpunt opschrijft (had dan gewoon het model genomen waar die optie wl op zit).

Het lijkt nu alsof je twee keer een slecht model hebt gekregen (misschien uit dezelfde batch) en het daarom een slecht cijfer geeft.
Heb je de foscam ip finder gebruikt om de camera te zoeken ?

Draai deze nu 2 maanden perfect!