ViewSonic VP201b (20.1", 16ms, D-sub/DVI-D) Review

profweirdo 18 juli 2005, 524 views

ViewSonic VP201b (20.1", 16ms, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• Waar ik ontzettend over te spreken ben is de helderheid, de afwerking en de vormgeving van het scherm.

Minpunten

• Wanneer de scherm redelijk dicht bij een muur staat met de achterkant is de usb-hub niet even makkelijk te bereiken, misschien was het makkelijk geweest om deze in de (dikke) voetstuk te verwerken.

Dit scherm heb ik via DKMPC gekocht, na een periode van twijfel of ik wel of niet naar tft zou overstappen. Mijn InterGraph 21sd115 was een heerlijk scherm alleen dat scherm verplaatsen was geen pretje. Maar ik was verslaafd aan 1600x1200. Niet alleen voor spellen maar ook voor Excel, Word, internet etc.

Dus was het zoeken naar een tft waar zowel op gegamed kon worden als dat hij 1600x1200 kon weergeven.

Zoals eerder vermeld, werkt dit scherm al direct (out-of-the-box) goed. Ik heb hem direct via DVI aangesloten op mijn 6600GT en dat lukte vlekkeloos. Na wat korte testjes (3dmark03 etc.) ben ik van aansluiting gewisseld en ook zoals eerder vermeld is er wel degelijk verschil tussen analoog en dvi.
Het scherm wordt geleverd met een aantal kabels (dvi,analoog, usb, power)

Dit scherm is
1) mooi (persoonlijk)
2) scherp
3) zwaar
4) netjes afgewerkt
5) kortom een geweldig product die het geld waard is.

Via DKMPC ook het scherm kunnen test-driven bij hem thuis zodat ik wist wat ik kocht!! Petje af......

• XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI)
  • Windows XP

Heb jij ook een ViewSonic VP201b (20.1", 16ms, D-sub/DVI-D)?

Korte, maar goede review. Je geeft goed weer wat er precies goed is aan de monitor, en wat niet. Vooral die afwerking, is het opmerken waard.

Zoals je misschien hebt gezien, zijn bij.. bijvoorbeeld de grote Dell schermen, de knoppen niet mooi in de rand verwerkt, daar doel ik op de uitstekende 'lompe knoppen'. Het is werkelijk een verademing om te zien hoe ViewSonic dit heeft opgelost. En het tiptoetssysteem is qua gevoeligheid ook nog eens perfect ;)

Het argument zwaar is ook nog zoiets, ik ben het met je eens, maar als je het zo bekijkt, is hij eigenlijk nog licht vergeleken met een 20" CRT! (Til maar eens zo'n bakbeest op, op een LAN-party.. haha) Ik heb het zelf ook in mijn eigen review genoteerd, maar eigenlijk verplaats ik hem niet vaak.

Kortom; kort maar krachtig :) Pluim!