Specificaties 23,8" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (AH-IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp UP2414Q Zilver, Zwart Review

AppleNANdO 25 maart 2015, laatste update op 4 april 2015, 163 views

Dell Ultrasharp UP2414Q Zilver, Zwart

Schitterend om met 4k resolutie te werken, wordt voornamelijk gebruikt voor Photoshop, tevens is het erg prettig om meerdere programma's gelijkertijd weer te geven. Echter heb het display al een aantal maal moeten resetten na pc boot, komt dan met een willekeurige resolutie op. Stand-by/sleep mode led erg storend.

Pluspunten

• Resolutie is geweldig
  • Mooie afwerking
  • Dell support
  • Fraaie kleurweergave

Minpunten

• Resolutie switchen na pc boot (Verholpen)
  • Stroomverbruik
  • Touch gedeelte osd werkt niet lekker
  • USB poorten slecht bereikbaar

Zoals aangegeven had ik last van resolutie switching na reboot of uit de slaapatnd wakker worden,Na telefonisch contact met Dell hebben zij een andere monitor opgestuurd.
Zelf uiteraard van alles geprbeerd maar niets leek te helpen,
Ik had een REV02 en nu een REV03.
Na het aansluiten ging het een paar uur goed,Echter na de slaapstand werderom een willekeurige resolutie, Ik heb toen werderom de kabels vervangen die erbij geleverd waren.De HDMI en de DP kabel.
Ik heb nu een HDMI kabel aangesloten waarvan ik zeker weet dat deze goed is.
Sindsdien geen problemen meer ondervonden,
Deze week een nieuwe DP kabel bestellen omdat ik op 60HZ wil draaien.
Dus vooralsnog erg tevreden met de monitor vooral de kleurweergave is erg fraai.
Klantenservice van Dell heeft mij zeer goed te woord gestaan en ik was zelfs verbaast dat zij een nieuwe monitor toegestuurd hebben, Beetje jammer dat ze slechte kabels leveren.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp UP2414Q Zilver, Zwart?

Een kabel welke die slaapstandproblemen verhelpt is de Accel B143B/007J, witte 2m DP-miniDP kabel die te bestellen is bij www.kabeltje.nl voor ca 27 Euro.