Specificaties 17,3" (1600x900 TN), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 17-f239nd Review

Wiebah44 24 maart 2015, laatste update op 26 maart 2015, 572 views

HP Pavilion 17-f239nd

Betaalbare laptop met SSD. Operationeel nog zo'n 180GB over. Opstart 5 sec. Geluid zou met beatsaudio fantastisch moeten zijn maar ben ik zelf iets minder over te spreken. Lage tonen komen niet uit verf en bij volledig volume geen superfijn en scherp, af en toe wat krakerig geluid.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitverhouding
  • SSD
  • Luxe uitstraling
  • Grafische kaart
  • USB 3.0 aansluitingen

Minpunten

• Geluid vind ik tegenvallen

Bijna een week in huis. Was al een tijdje op zoek naar een (betaalbare) laptop met SSD. Omdat ik een externe harde schijf van 1TB bezit, is een grote opslagruimte overbodig, maar wilde ik wel een relatief grote SSD opslag. Van de 256GB blijft operationeel nog zo'n 180GB over bij aanvang. Voor mij voldoende.... SSD is voor mij een must, laptop start binnen 5 sec op en afsluiten gaat even snel. Afgezien daarvan is het snelle opstarten van programma's en snelle werken met meerdere programma´s tegelijk ook erg fijn. Ik wilde ook een relatief snelle videokaart en deze Geforcekaart is uitstekend i.c.m. de i5 processor. Interne geheugen is wat veel (12GB van max 16), maar ach. Beeldscherm is geweldig, is glanzend, persoonlijke keus. Geluid zou met beatsaudio fantastisch moeten zijn maar ben ik zelf iets minder over te spreken. Ook dat is persoonlijk. Lage tonen komen niet uit verf en bij volledig volume geen superfijn en scherp, af en toe wat krakerig geluid. Toetsenbord kwestie van wennen, de a zit erg dicht en onhandig bij de capslock, maar kan ook aan mijn worstenvingers liggen dat ik die iets te vaak aantik... Handig is wel numerieke tb. Touchpad één geheel, geen aparte clickgedeeltes. Ook even wennen maar gaat steeds beter, zoomfunctie is daarbij wel erg prettig. Moet eerlijk bekennen dat ik liever de laptop in een standaard doe en met apart toetsenbord en bluetooth muis (scheelt toch weer een USB aansluiting) veel prettiger werk. USB 3.0 x2 voor snelle overdracht van data is ook heerlijk, was ook een eis. Daarnaast nog een 2.0 aansluiting. 1 HDMI aansluiting en SD kaartingang. In tegenstelling tot veel laptops heeft dit model nog wel een (super multi) DVDbrander/speler. Was absoluut geen vereiste voor aanschaf maar ben er achteraf wel blij mee. Accuduur lijkt wel ok te zijn, opladen gaat overigens ook best rap. Windows 8.1 als besturingssysteem is ook voor mij weer wennen, maar je weet de weg ook daarin snel te vinden. Uiterlijk van de laptop is geweldig, lust voor t oog. Grootte van 17,3" is ook persoonlijk, ik houd bij spelen van spellen of kijken van films van een wat groter scherm. Maar zit er net zo goed en prettig een hele dag achter te werken.... Ik ben overall zeer tevreden over mijn aankoop. HP biedt met deze Pavilion in mijn optiek een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding, met name door combinaties van (rappe) hardware, grootte en luxe uitvoering. Was altijd fan van Toshiba, maar HP heeft er sinds deze week ook eentje bij.....

Heb jij ook een HP Pavilion 17-f239nd?