Specificaties Videokaartkoeling (passief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM80D-HP Review

nAFutro 21 december 2005, 1.146 views

Zalman ZM80D-HP

Pluspunten

• Low-end kaarten zijn passief te koelen
  • Alle montage meteriaal meegeleverd

Minpunten

• Een fan is nodig voor mid-range en high-end kaarten
  • Met de aanbevolen Zalman fan een dure combinatie
  • Installatiemethode

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 3
Ik ben wat minder enthousiast over dit product. Ik heb een Aopen FX5900XT waarvan de koeler al 1x stil is komen te vallen en 1x tekenen van slijtage begon te vertonen, tijd voor een alternatief dus en volgens velen was dit de beste.

Het koelvermogen is eigenlijk niet eens zo heel groot van het ding, bij een aantal modellen van inmiddels alweer 2 generaties oude kaarten word je al aangeraden om er een fan bij te kopen (welke je ook echt nodig hebt).

ik beoordeel het produkt nu samen met de ZM-OP1 aangezien dit volgens Zalman een must is met kaarten als de FX5800/9800Pro en geavanceerder. De ZM-OP1 is bij mij na +- een half jaar een irritant zoempje gaan maken, dat komt komt de totale beoordeling niet ten goede. Over de geluidsproductie van de fan op 12 Volt ben ik totaal niet te spreken, dit is mijn eerste ervaring met Zalman en ik dacht altijd dat ze stil in het achterhoofd houden bij al hen producten... bij deze blijkbaar niet.

Het koste mij ongeveer 35 minuten om de ZM80D-HP op mijn kaart te krijgen, erg lang vind ik (en nee ik heb niet 2 linkse handen), enkele momenten zou een 3de hand best handig zijn.
De handleiding welke bijgeleverd wordt is te volgen.

Ik zal niemand aanraden om deze combinatie nog te kopen, Zalman heeft inmiddels de VF700 uitgebracht welke op alle punten die ik slecht vond beter is.

Heb jij ook een Zalman ZM80D-HP?

nou, ik weet het niet hoor maar ik heb een fx5900xt gehad en die deed het perfect en ik had geen ZM-OP!.
Inmiddels heb ik een 6600gt en een vriend van me heeft mijn oude fx5900xt en dat ding doet het nog steeds super. Het de passieve koeler is de kaart verder overclocked en minder warm.
Ik ga mijn 6600gt ook uitrusten met zo'n ding en dat doe ik gewoon weer lekker eigenwijs zonder ZM-OP1.
Denk dat je je kaart dan na een maand bij het grofvuil kan zetten :)
Oh? Heb er meer dan een jaar een Club3D Geforce FX5900XT mee gekoeld, zonder optionele fan :) Was best wel een kacheltje, en volgens de sensor een graadje of 68, maar dat mag 'ie best worden hoor :)
Ik kan niet geloven dat die VF700 veel stiller is. Ik ben zelf in het bezit van de ZM80C-HP (iets ouder modelletje) en die fan is toch best wel stil. Heb jij niet gewoon een brakke fan?
En ja, het installeren duurt even, maar je hebt ook wel wat. Deze combo haalt mijn naar XT gemodde 9800 pro lekker koel ;)
En bovendien is 8 euro voor die fan nou echt zo duur? :?
Tegenover de prijs wel, gezien de prijs wel weer een kwart uitmaakt van het totaal en 1/3 van het produkt.
Ik heb deze koeler ook gehad en de montage is inderdaad ronduit _ _ _ (heel vervelend). Alles wat mankeert aan deze koeler wordt opgelost met de VF700-cu. Deze dus mooi laten liggen in de winkel. Hij ws goed maar er is nu veel beter spul te krijgen.
Koelt mijn GF3TI500 al een aardige tijd...
Ideaal om je kaart passief te koelen..
Heb ook de Fan er bijgekocht.. das een prutding..
Op 12 volt maakt ie een naar geluid.. en op 7 volt is ie nog steeds te onderscheiden...
Hangt bij mij nu voor de sier aan de kaart :P --> losgekoppeld
Nieuwere kaarten zou ik er niet mee koelen...niet zonder fatsoenlijke airflow/extra fan iigv...