LG 42PQ6000 Zwart Review

DeadDevil6210 6 april 2009, 2.084 views

LG 42PQ6000 Zwart

Pluspunten

• Goede kleur echtheid
  • Goed Contrast
  • Mooi Desgin
  • Via HDMI wel Full HD support

Minpunten

• In PC Modus onscherp beeld in 1920x1080 resolutie
  • Vette vingers snel zichtbaar

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Dit is men aller eerste review die ik hier plaats dus graag niet al teveel commentaar maar tips vind ik altijd handig

Ik heb sinds 03 april 2009 de tv en men eerste indruk was letterlijk WOOW het scherm is zo mooi en netjes afgewerkt dat ik er 10 minuten naar heb staan kijken voor ik hem aansloot en voor het eerst aanzetten.

Bij de tv wordt een netspannings kabel geleverd afstandsbediening met batterijen (ik dacht AAA) en een afdekklepje voor de onderkant als je hem ophangt en een garantie boekje en installatie handleidin die overigens alleen het aansluiten en het installeren van de voet omnschrijft en de welbekende waarschuingen en de FAQ voor de beknopte handleiding moet de cd geraadpleegd worden.

De tv beschrikt over de volgende ingangen
2x scart
1x coax antennen
1x component
1x composiet
1x svideo
3x HDMI
1x USB 2.0 (Voor foto's muziek en video's in Divx formaat)
1x CI Slot voor digitale televisie
1x SPDIF

Ik gebruik de tv voor game tv kijken en voor me pc als monitor maar dit is secundair en vooral bedoeld voor films. in HD te kunnen kijken.

Het OSD is heel erg gebruiks vriendelijk alles is duidelijk aangegeven en in een nette gui uitgewerkt. Ik las in de Cnet UK review van deze tv dat ze na het instellen van de tv voor de eerste keer al last hadden van Image Retention maar dit was bij mij niet het geval het om dit goed te kunnen zien heb ik de kamer helemaal verduisterd en bijna met me neus in de tv gezetten maar er was niks te vinden echt toppie.

Ik heb de tv nog via analoge signaal aangesloten en ik betwijfel of ik wel digitale televisie ga halen want het is heel scherp beeld wat ik door krijg via de analoge tv signaal :*) De kleurweergave heb ik tot dusver nog niet getest omdat mijn tv nog in z'n eerste 100 uurtjes zit waarin het niet wordt aangeraden het contrast en helderheid aan tepassen maar vergeleken met de crt tv die er naast stond vond ik de kleuren op de plasma tv veel mooier dan op de crt tv ook helemaal top dus. (de crt is wel 6 jaar oud inmiddels)
De Xbox360 doet zijn werk via HDMI 2 en heeft de instellingen op 1080P gezet wat mij heel even stil maakten omdat op de LG site werd gezegt dat de tv alleen hd ready was ma naar verder onderzoek bleek dat je via HDMI wel Full HD kon doorsturen naar de tv 8-) echt f 8-) gaaf dus
De PC zit op 8-) HDMI 1 dit is een speciale HDMI poort voor de pc omdat hij DVI naar HDMI als labeltje heeft aan de achterkant En deze staat in 1368 x 768 resolutie omdat ik hem in 1920 x 1080 resolutie niet scherp krijg en de 1024 x 768 is het wel scherp maar uitgetrokken 8)7

Het contrast en helderheid kan ik dus nog niet veel meer overzeggen dit zal ik bijwerken nadat men tv door z'n eerste 100 a 150 uurtjes aan te hebben gestaan aanpassen.

De tv heeft het single layer desgin net als zijn voor ganger de PG6000 wat ik persoonlijk heel mooi en strak vind overkomen :) Wat ik wel heel erg minder vind is dat toen ik met me vader de tv op de poot zetten met gewassen handen met zeep er als nog hele dikke vingers op het glas te zien waren gelukkig was dit snel weer weg met het bijgeleverde doekje op de glaze plaat schoon te maken. De tafelpoot is ook heel degelijk maar ook weer vinger gevoelig maarja dat houd je toch wel met pianolak fi nish de pooot zelf weeg naar inschatting 2 a 3KG en houd de tv goed op z'n plaatst en het scherm gaat ook niet aan het wankelen als je tegen de tafel aanstoot. Heel degelijke bouw dus :)

Inbrand gevoeigheid kan ik al goed over oordelen. De eerste dag dat ik de tv had heb ik een pauze gehad tussen het game op me xbox 360 door en heb de tv neit uit gezet of op een andere zender waar door het dus voor bijna 1 uur een afbeelding op het scherm stond (ik had de screensaver van de xbox toen nog neit aanstaan) Ik baalde heel erg van mezelf en dacht :( godver daar gaat me tv maar tot me verbazing bij het uitzettten was er niks te zien :*) (zou dit geluk zijn) of heeft de tv echt h :*)zoweinig last van inbranding daarbij moet ik wel zeggen dat het contrast op 40 stond en de helderheid op 45 Hierna heb ik wel meteen de anti inbranding methode aangezet (orbitter) en de screen saver op me xbox360 en pc.

De prijs vind ik tenslotten helemaal niet misselijk ik heb er 609 euro voor betaald bij redcoon en dat vind ik voor zo'n Plasma die dit jaar is geintroduceerd heel netjes en daar kan zelfs samsung nog een puntje aan zuigen.

Foto's zal ik voor het eind van de week toevoegen

Heb jij ook een LG 42PQ6000 Zwart?

Misschien wat meer punten en komma's.
Dat leest wat makkelijker.
En misschien nog wat foto's?
3 Sterren.
Bedankt voor je review.

Naar mijn smaak mag je best wat minder (lees: heel wat) smilies gebruiken.
Het helpt namelijk niet echt bij het lezen van de tekst (en daar draait het toch om).
Aardige review van een prachtig tv scherm.

Maar je twijfelt over digitale tv? Niet doen en gewoon nemen! (Wel het HD pakket van UPC of Ziggo oid). Dan ga je pas genieten :P
volgende keer zou ik eventjes 'proef'lezen zoals dat heet. Nadat je het hebt getypt kun je kijken of het echt fatsoenlijk nederlands is en foutjes eruit halen. Dat is hier duidelijk niet gebeurt, of je beschikt niet over zelfkritiek.

Wat betreft dat inbranden. Meestal en vooral in het begin zijn de inbrandingen tijdelijk van aard. Hierdoor blijft het wel even hangen, net als het effect wanneer je iets te lang in de zon krijgt, ja je hebt een vlek in je oog maar je bent niet meteen blind ;).
Waar de meeste mensen op wachten mbt dit toestel is hoe de zwartweergave is.

De vorige was daar iets minder goed in. Het zal geen Pioneer zwart zijn, maar Panasonic zwart zou genoeg zijn om de mensen te overtuigen.

Image retention was ook op de vorige een minder groot probleem dan men beweerde, maar mooi dat ze het nu goed hebben aangepakt.

Hoe ervaar je zwart als het buiten donker is en je zit bijvoorbeeld een scene uit blade runner te kijken. Is er veel detail, of zie je alleen maar een grijze brij?

Veel plezier met je TV! Ik zal nog even moeten wachten...
hoe is het met de zapsnelheid tussen analogekanalen?