Aerocool Shark Fan Blue Edition, 140mm Review

Intodadeep 22 maart 2015, laatste update op 26 maart 2015, 445 views

Aerocool Shark Fan Blue Edition, 140mm

Goed, veel features, mooi licht, beetje lawaiing soms.

Pluspunten

• Felle en duidelijke blauwe kleur
  • Makkelijk te installeren met gebruik van inbegrepen rubberen voetjes
  • Prima bouwkwaliteit
  • Veel hulpmiddelen bij verpakking (o.a. Molex naar 4 pin connector, weerstand kabeltje, rubberen voetjes voor geluiddemping, en verlengkabel)
  • Niet duur voor alles wat je nog in de doos krijgt

Minpunten

• Vrij luid bij hoge RPM

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 2
Ik heb deze fan(s) gekocht omdat ik toe was aan een nieuwe behuizing. Dit zijn de blauwe LED versies, die heb ik gekocht omdat ik niet van witte LED fans in mijn nieuwe kast hou. De diameter is 140mm en zijn ook in de 120mm variant beschikbaar.

Om te beginnen zijn dit mooie fans met een goeie kleurweergave. Het blauw is echt blauw. En voor alles wat je in deze doos krijgt is er op de prijs niks aan te merken. Ik had er al eentje van een vriend gekocht, dus ik kocht een tweede toen ik een nieuwe behuizing ging kopen. Mijn 2 fans zijn gekoppeld aan de fan controller van mijn case -de Corsair Graphite 760T- en zijn daarom te wisselen tussen een Performance Mode (Prestatie Modus, 12V, 1500 rounds per minute) en de Silent Mode (Stille Modus, 7V, 800 rounds per minute). In de Performance Mode zijn de fans te horen op ong 35 dBa van 40cm afstand, en in Silent Mode zijn ze 30 dBA van 40cm afstand. De Silent Mode is met headset op en geen geluid niet hinderlijk, en met muziek of een video spelen amper hoorbaar. Op Performance Mode zijn ze met stilte en headset goed te horen en soms hinderlijk, maar met muziek op of tijdens gamen niet hinderlijk, maar nog steeds een beetje hoorbaar. De weerstand kabel die bij de doos is inbegrepen heeft het zelfde effect als Silent Mode omdat de voltages dan hetzelfde zijn. Maar met de weerstand Ún Silent Mode er nog bij zijn ze bijna niet te horen, omdat ze dan op een heel laag voltage draaien. Het enige probleem dan is dat ze dan ook minder goed koelen. Ik ben erg tevreden met deze koelers en vind het geen slechte koop, integendeel, maar als stille fans erg belangrijk voor je zijn, dan zijn er betere opties.

Kortom, een goede koop voor een intake fan met blauwe LED's. Ik raad deze daarom aan.

Heb jij ook een Aerocool Shark Fan Blue Edition, 140mm?