Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart

Specificaties 4,6" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart Review

Anoniem: 661526Newbie 22 maart 2015, 1.294 views

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart

Naar aanleiding van een Tweakers review gekozen voor de Sony Xperia Z3 compact. En daar nu enorm spijt van...

Pluspunten

• Accuduur, gaat zo 5 à 6 dagen mee bij normaal gebruik. (Bellen, email)
  • Ligt prettig in de hand en makkelijke bediening.
  • Goed volume, dus altijd te horen als de telefoon gaat.

Minpunten

• Glas breekt spontaan zonder vallen of kracht erop. (Lag op bureau met hoesje erom)
  • USB lader zit achter klepje dat niet echt makkelijk open gaat.

Prettig toestel in gebruik, snel en praktisch. Helaas na 1,5 week is het voorscherm spontaan gebarsten en is het toestel helemaal niet meer te gebruiken doordat het zelf aan het bellen, deleten etc., automatisch uitschakelen en ook weer opstarten is gegaan. De batterij is niet te verwijderen, dus kun je dit ook niet stoppen.

Ik ben benieuwd hoe dit wordt opgelost, maar het geeft ook weinig vertrouwen voor de toekomst. Ik heb dit toestel gekocht om er lang mee te doen, wil niet elke 2 jaar een andere. Als het nu nog geen 2 weken heel blijft, verwacht ik dat ik er sowieso geen jaren mee kan doen. :(

Heb jij ook een Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart?

+1Anoniem: 661526
23 maart 2015 09:47
Het schijnt toch echt wel een groot probleem te zijn bij de Z3 compact. Net gebeld met Sony en die zeggen zelf ook dat het een bekend probleem is bij dit toestel.
Balen voor je. Ik heb zelf de Z3, nergens last van (±8 maanden in gebruik).
Wordt dus wel netjes opgelost door Sony?
Uhm, lijkt me dat je 'm beter gewoon terug kunt brengen en een nieuwe vragen ipv hier een 'review' te plaatsen. Ik heb 'm zelf ook en heb totaal geen problemen. Wellicht gewoon aan maandagmorgenmodel.
Ik heb hetzelfde probleem - heel teleurstellend
+1Anoniem: 661526
28 juli 2015 14:09
De schade is netjes onder garantie gerepareerd door Sony, heeft wel een week of 3 geduurd, maar dat is te overzien. Inmiddels is ook het glas van de achterzijde op dezelfde manier gebarsten, dus ga ik het toestel weer ter garantie terugsturen. Het toestel is na de 1e keer nooit meer zonder hoesje gebruikt, omdat ik bang was het te breken. Maar zonder vallen of iets dergelijks is ook de achterzijde nu kapot.

Breekbaar toestelletje dus.

Ik ben het gedoe echter helemaal beu en ben weer terug naar een nieuwere veriant van mijn vorige toestel, een HTC One (M8s). Hoewel ik eigenlijk een kleiner toestel wilde wat toch redelijk snel was (daarom voor de Z3 compact gekozen) nu toch maar terug naar een groter toestel, omdat dat tenminste een solide toestel is. De betrouwbaarheid is voor mij belangrijker.