Samsung UE40HU6900S Zwart Review

Estylicious 22 maart 2015, laatste update op 22 maart 2015, 1.109 views

Samsung UE40HU6900S Zwart

Deze televisie nu ruim 1.5 week in bezit. Aangeschaft voor Ą589 als tweede televisie. Over het algemeen tevreden, voor een schappelijke prijs heb je een Ultra HD televisie in huis die mee kan doen met zijn meer prijzige broers.

Pluspunten

• UHD tegen schappelijke prijs
  • Na wat rommelen met de instellingen fantastische kleuren
  • Reguliere afstandsbediening + Magic Remote
  • Veel opties/instellingen
  • Vlotte, overzichtelijke menu's
  • Geen 3D

Minpunten

• Matige kijkhoek
  • Plastic afwerking
  • Ghosting
  • Lompe LED
  • Beeld (50hz) is soms wat onrustig aan de ogen
  • Geen 3D

Uiterlijk
Het uiterlijk van de televisie is goed op het eerste gezicht. Bij nadere inspectie zie je toch wel heel veel plastic en uiteraard die lompe power LED aan de voorzijde. De power LED brandt alleen als de televisie in stand-by staat, gelukkig niet als de televisie aan staat. Het uiterlijk is niet slecht, maar het had beter gemogen.

Bediening
Bij dit model wordt een reguliere afstandsbediening geleverd en een Magic Remote. De Magic Remote ligt goed in de hand en werkt verrassend prettig.

De menu's reageren vlot en zijn overzichtelijk. Het valt op dat de meeste opties die bij duurdere modellen aanwezig zijn ook hier vertegenwoordigd zijn. Het loont dus de moeite om wat te experimenteren. Op verschillende fora zijn wel wat tips en guides te vinden.

Apps (Youtube, Netflix) werken vlot.

Beeldkwaliteit
Het beeld is out-of-the-box helder en kleurrijk. Na wat bijstellen van verschillende opties is de kleurweergave erg realistisch.

Ghosting
Bij het 40" model is ghosting zichtbaar bij snellere bewegingen op het beeld. Dit mag geen verrassing zijn de refresh rate van 50hz. Bovendien helpt de geoptimaliseerde refresh rate van 200 ook niet echt. Het beeld voelt af en toe ook wat onrustig aan de ogen.

Kijkhoek
Wanneer je niet recht voor de televisie zit lijken de kleuren meteen wat vaal te worden.

Geen 3D
Genoteerd als plus- en minpunt. Pluspunt voor mij omdat ik niet ge´nteresseerd ben in 3D. Uiteraard is dit een nadeel als je wel ge´nteresseerd bent in 3D.

Geluid
Niet getest, externe boxen er aan hangen met subwoofer.

Gezien de prijs en pluspunten ben ik zeker tevreden over deze televisie. Wij gebruiken deze televisie als tweede. Ik twijfel wel of ik deze groter zou aanschaffen als hoofdtelevisie, met name door de ghosting en het soms wat onrustige beeld. Ik denk dat dit nog zichtbaarder zal zijn bij grotere modellen. Mocht je je hier niet aan storen dan is deze televisie zeker een aanrader!

Heb jij ook een Samsung UE40HU6900S Zwart?

Reviews door de redactie