König CMP-USB2HUB25 Review

annopcatsman 20 maart 2015, laatste update op 28 maart 2015, 248 views

König CMP-USB2HUB25

Erg goedkope behuizing, die van mij liet na een week los puur door het in-en uit pluggen van de kabels. Toch een aardig product met beetje behelpen (met secondelijm behuizing vastzetten en je hebt een topproduct)!

Pluspunten

• 7 USB poorten erbij voor spotprijs
  • mooie vormgeving
  • leuk rood indicatorlampje
  • geeft piepsignaal bij te weinig voeding
  • externe 5V voeding mogelijk
  • handig voor thuis
  • bij te weinig voeding wordt rode ledje zwakker

Minpunten

• onderdelen behuizing moeten steviger vast
  • geen externe voeding meegeleverd
  • minder handig ding voor onderweg

Features Score: 3
Aangezien ik dit product uitvoerig heb getest wil ik even door het euvel van de slechte behuizing heen prikken, want dit is daadwerkelijk bij mij het enige dat er aan mankeert! Het is een beetje behelpen en weten hoe je met deze hub om moet gaan, ik ben achter de volgende specifieke dingen gekomen.

- Voor deze prijs zijn bijna geen USB hubs te vinden met meer dan 4 poorten. Dit is vanwege voedingsproblemen in veel gevallen bij meer dan vier apparaten.

degelijkheid behuizing
- De poorten zijn overigens erg stroef maar daardoor goed verzekerd, veel meer dan de poorten van mijn laptops, waardoor bij het verwijderen van USB sticks en kabels veel kracht op de behuizing komt te staan.'T plastic van de behuizing houdt het wel, maar de zwarte en grijze delen laten erg makkelijk van elkaar los. Deze zijn met secondelijm eenvoudig vast te zetten waarna je een superstevige usb HUB hebt.

mogelijk voedings probleem en eenvoudige oplossing
Externe voeding is raadzaam vanaf 4 of meer bezette poorten of bij het aansluiten van 2 of meer energieslurpende apparaten die veel voeding of zowel voeding en data moeten ontvangen/versturen via USB.
Zodra er een schijf of usb stick niet herkend meer wordt of niet alle apparaten voldoende stroom krijgen heb je simpelweg een adapter nodig. Een echte grens is er niet te trekken, gewoon combinaties proberen en dingen aansluiten tezamen. Een andere hub die nog steeds USB-gevoed is gaat je namelijk niet helpen.

Tip: De benodigde externe voeding is een 5V DC adapter. je kan elke universele adapter kopen waarbij je het voltage kunt instellen op de adapter een rits aan uiteinden meekrijgt. kost je 10 tot 15 euro.

Verdict: het is behelpen maar daarna ben je erg tevreden
met een beetje secondelijm en een adapter waar ik 20 euro voor heb betaald is dit voor mij alsnog een droomproduct wat me in totaal bijna 30 euro heeft gekost. Maar ik heb wél precies wat ik wil! Ten tijde van aanschaf kon ik geen 7-poorts USB hub vinden die ook nog eens externe voeding had of waar ik dit eventueel bij kon kopen, voor minder dan dit bedrag.

Heb jij ook een König CMP-USB2HUB25?