Cooler Master NotePal U Stand Review

annopcatsman 19 maart 2015, laatste update op 14 april 2015, 506 views

Cooler Master NotePal U Stand

Kwaliteit van product is zeer hoog en daar betaal je ook voor. Stevige metalen constructie, in hoogte en hoek verstelbaar, actieve koeling, geen speling op scharnieren, anti-slip haakjes en tevens 3 extra USB poorten er bij.

Pluspunten

• geruisloze en verplaatsbare ventilators
  • anti-slip haakjes tegen wegglijden laptop
  • stevige netjes afgewerkte metalen plaat
  • hoek verstelbaar in 5 trappen
  • fungeert tevens als USB hub (+3 extra poorten)
  • externe voeding via adapter i.p.v. USB mogelijk (niet meegeleverd)
  • past uitstekend onder mijn 17 inch laptop

Minpunten

• geen LED's. daardoor zie je anders beter of de fans aan -of uit staan
  • bij externe voeding vervalt USB-hub functie

problemen met laptop voor aanschaf
Toen mijn gaming en workstation laptop zijn eerste emergency overheating shutdown had gehad, vond ik het tijd om hem een actieve koeler te geven. Eerst stond hij op een metalen DJ-standaard zonder fans waardoor ik het idee had dat hij al prima gekoeld was aangezien er nog 20 cm tussen de laptop en de tafel stond. Echter, de framerate bij het gamen ging op den duur drastisch omlaag en mijn laptop sloot zichzelf vlak erna vaak af. Zelfs de behuizing werd zo heet dat ik het toetsenbord te warm vond worden en er met gemak chocola op zou kunnen smelten.

situatie na aankoop
Met de Notepal U standaard van Coolermaster is het hele probleem opgelost en ik kan weer vrolijk de zwaarste games draaien zonder dat ik het idee heb achter een barbeque grill te zitten die op volle toeren staat. De framerate dropt niet meer tijdens het gamen en de laptop sluit zichzelf ook niet meer af.

De belangrijkste voordelen van de U-stand voor mij zijn:
- 5 traps verstelbare hoek
- een robuuste metalen behuizing in plaats van plastic, van positie verstelbare fans (aangezien niet elke laptop zijn warmte uitlaat precies op dezelfde plek heeft zitten aan de onder/zijkant)
- de toevoeging van drie extra USB poorten
- mogelijkheid voor externe adaptervoeding zodat je dit minder energie van je laptopvoeding weg trekt
- de anti-slip haakjes omdat ik hiervoor een standaard had waar dit bij ontbrak en mijn zware laptop gleed er langzaam af.

Ik heb hem in persoon in een grote winkelketen gekocht. Ik wou het product niet zonder zelf eerst vast te hebben aanschaffen, aangezien er veel gammele troep bestaat aan laptopstandaarden. Nu ik het product heb ervaren zou ik het zeker ook via internet duven te bestellen. Een echte aanrader!

laatste tip:
sluit niet meer dan één 'zwaar' USB apparaat tegelijk aan (bijvoorbeeld -maar niet beperkt tot een HDD, en een externe audio kaart, en je keyboard) op de poorten van de NotePal U stand. Hierdoor krijgen de apparaten niet genoeg voeding aangezien er in feite nog steeds één USB poort opgesplit is in 3. Beter is je muis en toetsenbord indien al je poorten benut worden.

Bij dit apparaat vervalt de USB-hub functie en dus de data-transfer mogelijkheid wanneer je een adapter gebruikt van 5V DC. Met een externe voeding kun je alleen voeding geven aan de fans en is de cooling stand niet meer als USB hub te gebruiken.

Heb jij ook een Cooler Master NotePal U Stand?