Specificaties Rad. HD5670 (775MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5 Review

AmazingBigsmoke 17 maart 2015, 298 views

Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5

Een must have voor mensen die niet veel geld willen uitgeven aan de kaart, en niet veel geld willen uitgeven aan stroom

Pluspunten

• Zeer goed kaartje voor zijn prijs
  • stil!
  • 3 aansluitingen

Minpunten

• Kan de spellen van nu niet op de allerhoogste settings
  • Looks

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Hallo mede-tweakerers,

Ik heb dit kaartje al 5 jaar. Tot op de dag van vandaag functioneert de kaart nog steeds perfect. Ik ben opzich wel verast dat het sommige spellen, bijv: Planetside 2 en War Thunder op hoge settings toch nog 30 fps krijgt, en dat voor een gpu van een paar jaar oud!

Ook heeft de gpu een passieve koeling dat uit 2 delen bestaat: eentje aan de bovenkant van de kaart, en eentje aan de kant van de kaart(voor mensen die niet weten wat een passieve cooling is: een coolingsblokje zonder fan, waardoor het geluid van de fan niet voorkomt) en hoor er dan ook nooit wat van de fan door de passive cooling (dat is natuurlijk logisch).

De gpu ziet er niet helemaal geweldig uit, maar voor mensen met een closed case kan dit totaal geen probleem zijn. Wel jammer dat ze er bijvoorbeeld geen backplate op hebben gedaan, voor mensen met een windowed case die deze gpu wel zouden willen. Wel zit er aan de zijkant van gpu een stuk coolblock met het sapphire logo erop, en dat is al beter dan helemaal geen logo erop of iets dergelijks.

Ook is de gpu niet zo groot (10 - 15 cm) waardoor hij waarschijnlijk in heel veel kasten past. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je kast wel redelijke tot goede fans heeft, omdat de passieve cooling van de kaart het met de luchtstroming moet doen van je case.

De gpu heeft in totaal 3 aansluitingen: een HDMI, een Display-Port en een dual-link DVI. De kaart zelf gebruikt ook onder load maar maximaal 60W, dus is het voor mensen die op hun energie rekening letten ook wel zo fijn.

Conclussie: Als je een kaart zoekt met goede prestaties bij normale tot hoge settings plus lage stroomverbruik, raad ik je deze aan. Voor mensen met een windowed case zou ik jullie een andere kaart aanraden die wat meer de looks heeft, omdat het anders dan misschien een beetje de looks kan verpesten van de pc.

Heb jij ook een Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5?

Kaartje is 5 jaar oud wat kun je daar nu nog van verwachten.... en was destijds ook nog eens low-end ;)
Weet ik, maar ik ben nogal onder de indruk dat zo'n kaartje van 5 jaar oud nog best wel goeie prestaties kan halen op de games van nu met normale tot hoge settings :)
Mag ik vragen op welke resolutie ? :+
Jij kan mij niet wijs maken dat zo'n oude low-end gpu bf4 etc. op high met 30fps kan spelen...een gtx 750Ti kan bf4 op ultra rond de 30-45 runnen...
bf4 is ook grafisch veel zwaarder dan bijvoorbeeld war thunder. dus je hebt gelijk: ik kan jou dat inderdaad niet wijs maken :)
Oke mooi :)
Waarom heb je deze gekocht?? Waarom niet een recente videokaart?? (die tevens minder verbruiken)
Ik heb deze kaart al ruim 5 jaar geleden gekocht. Voor die spellen die er toen waren was hij echt wel goed. Ik ben van plan ook binnenkort een betere kaart te kopen (zoals een 280x toxic ofzoiets)
Owww, wel een late review xD.
Je kan beter ff wachten op de nieuwe AMD kaarten aangezien dat niet heel lang meer duurt :) .
Tja, vroeg of later moest het wel een keer gebeuren, en aangezien er voor deze kaart nog niet echt een wat meer gedetailleerde review was, dacht ik: waarom ook niet? Hoelang duurt het dan nog ongeveer voordat die nieuwe AMD kaarten komen? Nu ik het zo lees ben ik best wel nieuwsgierig geworden
De tweakers op het forum verwachten in juli ergens... :X
Omdat hij hem al 5 jaar geleden gekocht heeft ;)