Specificaties GF GTX 750 (1,215GHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce GTX 750 1GB Superclocked Review

DropjesLover 16 maart 2015, laatste update op 16 maart 2015, 311 views

EVGA GeForce GTX 750 1GB Superclocked

Klein en krachtig genoeg

Pluspunten

• Kleine afmetingen
  • Stil
  • Solide, zwart metalen afwerking
  • Verbruik, 55W max

Minpunten

• Neemt 2 slots in beslag

Komende van een erg oude ATI HD4850 kwam ik deze tegen in Vraag & Aanbod.
Reden voor aanschaf, Skyrim liep niet meer lekker en ik wil toch over een tijdje een nieuw, klein compact systeempje bouwen aangezien het meeste van mijn spul al >5 jaar oud is, en ik toch af en toe een spelletje speel, maar een APU te zwak daar voor vind.

Ik heb hem netjes compleet gekregen van een mede-tweakers. Bijgevoegd zijn een game-poster, een DVI tot D-SUB converter, een algemene installatiehandleiding (voor allerlei typen / klassen videokaarten) en een cd met drivers. Op de insteek-aansluitingen (DisplayPort en HDMI) zit een net dopje.

De kaart zo'n 30 goedkoper dan zijn uitermate goede bang-for-buck Ti-broer, met name door een iets lagere klok en 1 ipv 2 GB geheugen.Persoonlijk vind ik de prijs-prestatieverhouding van deze kaart erg goed, vandaar dat ik er ook een hoge score aan geef.
In verschillende vergelijkingen tussen 750 en 750Ti komt de Ti wel beter naar voren, maar of dat nu een 20% hogere prijs waard is, dat is aan ieder voor zich.

Groot pluspunt is dat hij, net als de Ti, lekker compact is, met een grote fan er op die erg rustig zijn rondjes draait. Onder een hoge belasting komt de temperatuur niet boven de 50 graden uit. Voor een groot deel komt dit natuurlijk ook door het lage verbruik, deze kaart verbruikt slechts 55W max.

Ideaal voor een klein, compact casual game of HTPC systeempje, waarbij je een beetje op de kleintjes moet/wilt letten.

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 750 1GB Superclocked?