Microsoft Arc Touch Mouse Review

FlaminV 16 maart 2015, 261 views

Microsoft Arc Touch Mouse

Een muis om mee te nemen en onderweg te gebruiken.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Eenvoudig mee te nemen.
  • Magneetje aan de onderkant voor de usb-reciever

Minpunten

• Vorm
  • Scrollfunctie blijf af en toe hangen

Dit is echt een muis die ontworpen is om mee te nemen en af en toe te gebruiken. Ik vind hem bij een vaste pc niet handig vanwege zijn vorm. Ik vind het niet fijn om een muis vast te pakken waar geen body in zit. Ik kan me wel voorstellen dat het prettiger is dan een touchpad bij een laptop.

Het scrollen bij deze muis, wat door een touchpadje gebeurt, blijft bij mij wel eens hangen.

Deze muis is prima voor dagelijkse dingen zoals internetten, tekstverwerken en andere minder intensieve taken op een computer of laptop. Gamen met deze muis is mogelijk, maar niet aan te raden. (Battlefield 4)

Omdat ik meer wil met een muis dan simpele bewerkingen is deze muis niet geschikt voor mij, daarom heb ik deze muis nu ingeruild voor een Logitech G602

Heb jij ook een Microsoft Arc Touch Mouse?

Ik moet zeggen dat ik deze muis dagelijks gebruik op mijn werk. Nee, het is geen ergonomisch hoogstandje qua pasvorm, maar hij is heerlijk licht, ligt toch fijn in mijn redelijk grote handen en ik vind het kleine touchpadje om te scrollen heerlijk. Vooral de page-up / page-down functie is super handig!

Overigens heb ik de grijze Bluetooth versie, maar die verschilt volgens mij verder niet van de reguliere RF versie.