Samsung 3.5" Hdd Behuizing Ide Usb 2.0 Review

bouwfraude 4 april 2009, laatste update op 4 april 2009, 1.729 views

Samsung 3.5" Hdd Behuizing Ide Usb 2.0

Pluspunten

• Goede prijs
  • Compleet

Minpunten

• Als ik schud rammelt de disk wat in de behuizing.
  • Ziet er een tikje goedkoop uit (maar dat is die ook)

Kwaliteit voeding Score: 4
Iedere tweaker heeft nog wel een harddisk liggen waar je niks meer mee doet. Voor 10 euro kan je die 3,5" IDE disk aan de USB poort hangen. Zelf had ik nog een 120GB exemplaar over.

De hardeschijf behuizing is van aluminium met een plastic voor- en achterkant.
Komt compleet met voeding, USB kabel, 5 schroefjes om de harddisk vast te zetten (2 nodig) en 4 om de
behuizing dicht te schroeven en een handleiding op cd.
Installeren is een kwestie van kabeltjes in de schijf prikken: IDE en voeding, met twee schroefjes aan de geleiderail vastschroeven, in de kast schuiven en de dekseltjes dicht. De disk ligt ongedempt in de behuizing en rammelt wat.

Werkt prima met xubuntu. iozone is stuk dus geen uitgebreide snelheidstest maar hdparm zegt:

$ sudo hdparm -tT /dev/sdg2

/dev/sdg2:
Timing cached reads: 1652 MB in 2.00 seconds = 825.73 MB/sec
Timing buffered disk reads: 72 MB in 3.03 seconds = 23.77 MB/sec

Ruim een GB per minuut dus vlot genoeg, komt globaal overeen met de heen en weer gekopieerde bestanden.

Heb jij ook een Samsung 3.5" Hdd Behuizing Ide Usb 2.0?

Zijn dit die computerland dingen waar geen fatsoenelijke aan en uitknop op zit?
Ja, toen ze hem bij computerland niet op voorraad hadden heb ik hem maar online besteld.
De steker kan eruit, de voeding wordt dan nauwelijks warm maar ik sluit hem alleen aan als ik hem nodig heb om tijdelijk wat data te parkeren.
Eigenlijk is het gewoon een rebranded Sitecom behuizing. Onbegrijpelijk waarom Samsung z'n naam aan dit soort rotzooi wil lenen. Vooral de adapters van de behuizingen sterven bij bosjes en veroorzaken ook nog eens dat de stoppen eruit vliegen bij een defect