Microsoft Lumia 435 Zwart Review

bbob1970 16 maart 2015, 3.564 views

Microsoft Lumia 435 Zwart

Leuk toestel voor niet te veel geld. Gratis Nokia maps te downloaden = gratis navigatie. Gekocht om ook als sip telefoon te gebruiken maar dat lukt dus niet optimaal.

Pluspunten

• Sterke Luidspreker

Minpunten

• Sip telefonie werkt niet optimaal
  • Minder Apps dan android

Had deze telefoon in eerste instantie gekocht om eens goedkoop te kijken naar windows phone daar ik tot nu toe een android telefoon heb.

De bedoeling was om deze telefoon als interne voip sip telefoon te gebruiken. Dit werkt helaas dus helemaal niet. Schijnbaar is het moeilijk voor windows om applicaties in de achtergrond te laten draaien. sip werkt alleen als de provider push notificaties ondersteund. Daar ik een freepbx/asterisk centrale heb werkt die niet standaard en werkt de telefoon dus ook niet als sip telefoon voor inkomend verkeer. Jammer.
Om toegang tot de telefooncentrale te krijgen en de firewall voor dat toestel open te zetten werken we met dyndns. De asterisk centrale checkt iedere 3 minuten de dns adressen van de telefoons en zet een aantal poorten van een ip adres open. Helaas is er voor windows phone geen app waarmee ik mij ip adres via dyndns kan doorgeven.
Waar ik de telefoon voor gekocht hebt werkt dus niet, jammer.

Wat echter wel mooi is zijn de maps die ook te downloaden zijn voor offline gebruik. SD kaartje is daarbij handig als je veel landen offline wil gebruiken.
De Luidspreker kan hard, heel hard zeker in vergelijking tot andere telefoons die ik gehad heb. Voor navigatie in de auto is dit dan weer perfect. Jammer dat je in de navigatie de geluidssterkte niet via het scherm kan instellen.

Verder een camera aan de voorkant 0,3 megapixel, bagger.
Camera aan de achterkant 2 megapixel, leuk maar niet echt goed te gebruiken.
Voor deze prijs kun je ook niet veel verwachten, eerlijk is eerlijk.

De accuduur is op zich goed, accu is verwisselbaar en dat is toch een groot voordeel ten opzichte van de ingebouwde accu's.

Was nog niet bekend met windows phone 8 en valt op zicht niet tegen. Het is natuurlijk anders dan android maar op zich leert het vrij snel en werkt het tegelsysteem best leuk.

Aangezien het het MS telefoon is komen er ook updates naar windows 10. Het grootste nadeel van android is dat je maar moet wachten tot jou fabrikant gaat updaten naar een nieuwe versie. In de praktijk blijven de meeste goedkopere androids hangen op de versie waarmee ze geleverd zijn. Bugs en andere fouten kunnen zo blijven zitten. Dit is wel een groot voordeel van het windows verhaal, updates.

Als met al voor het geld een leuk toestel.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 435 Zwart?

Kun je iets vertellen over de accuduur? Kun je gewoon 1 dag werken op een ding als deze, of moet ie continu aan het infuus, zoals ik sommige mensen hier zie doen (en ik zelf ook te vaak met m'n Galaxy S1).

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe telefoon dat geen Android is (Android en ik zijn geen vriendjes, dus wil eens kijken naar Windows). Als ik kan skypen en whatsappen ben ik al blij, camera's en dergelijke interesseren me geen klap, die gebruik ik toch niet. Maar een beetje accuduur is wel handig (en bij dit soort goedkope toestellen kan ik me voorstellen dat daar wel op bezuinigd wordt).
Om eerlijk te zijn kan ik er weinig over vertellen. Gebruik hem op dit moment meer als navigatie voor in de auto. Voor navigatie werkt het ding toch wel een dag lang.

Wat wel een voordeel is, in jou geval misschien, verwisselbare accu. Koop 2 extra accu's en een aparte oplader. Accu leeg, achterkant eraf, andere accu er in en klaar.
Dan denk ik dat ik met mijn 'beperkte' gebruik ik er ook wel een dag mee kan doen. Heb sowieso altijd wel een powerbank bij me, dus dat is ook niet zo'n probleem, en een 2e accu is altijd wel een oplossing.

Ik heb weinig zin om veel geld uit te geven aan een telefoon, dus vind ik een apparaat als dit wel duur genoeg, zeker omdat ik er toch nooit op zit te internetten of wat dan ook.
Denk als je niet zit te internetten dat het ding vrij lang mee zal gaan.
Zet je daarnaast gps uit (kost ook energie) dan zal dagen standby zeker geen probleem zijn.
Heb de telefoon 8 juni aangezet, verder niet gebruikt. Met stand-by 4 dagen late zit ik nu op 1 accu streepje. In stand-by zal het ding dus denk ik 5 dagen meegaan
overigens meen ik dat er 300.000+ apps te krijgen zijn voor Windows Phone. Dus om te beweren dat je alleen een WP koopt als je "geen enkele app" draait slaat natuurlijk nergens op. Ik gebruik al een jaar windows telefoons en mis werkelijk niets. Of het moet om al die apps van allerlei winkels en restaurants gaan? Nou boehoeh dat ik die niet kan draaien zeg... ;)
msseen reden, dat je geen zware dikke foon nodig hebt om je apps fancy te laten draaien. Ik heb zelf gemerkt dat een winfoon bijzonder soepel draait op een budget toestel. Ga deze foon ook halen voor navigatie van de zomer.
Zoals gezegd heb nu android en dat werkt op zich goed.

Je geeft aan er is geen reden om een WP phone te kopen. Denk juist dat de sterkste reden de software ondersteuning is. Op mijn acer heb ik nu android 4.4 van 5 zal ik alleen maar kunnen dromen en zo werkt het met de meeste android telefoons. Niet te updaten, je moet wachten op de fabrikant.

WP heeft dat wel netjes voor elkaar en dat is dus een groot pluspunt.
apps zijn er idd minder dat gaf ik ook aan met voip en dyndns, in mijn geval dus niet ideaal.

Neemt niet weg dat het voor het geld een heel leuk toestel is.
De maps kjun je idd ook op android krijgen. alleen in de auto met beetje geluid wil je dan harde speaker en ook dat heeft deze telefoon.

Je opmerking dumpphone, voor de prijs van deze telefoon heb je een leuke smartphone die niet gek veel meer kost dan een dumpphone.
Natuurlijk want de webbrowser werkt top op een Feature/dumbphone #NOT
En die hebben ook een wel een redelijke camera om vervolgens met 4g snelheid filmpjes online te plaatsen.
Zelfs het weer is niet normaal te krijgen op een feature/dumbphone..
Mailintegratie dat is helemaal niet belangrijk...
Waarom zou je spelletjes willen spelen op een telefoon heb je toch ook niets aan?
Opslag geheugen voor mp3 bestanden is ook compleet overbodig.
Internet bankieren zal dan ook wel vrij onlogisch zijn om op een telefoon te doen.
En het belangrijkste vergeet ik bijna, een reactie plaatsen op tweakers.. ga dat maar is doen op een feature of dumbphone.