ZTE Blade S6 Zilver Review

naabje 15 maart 2015, 6.936 views

ZTE Blade S6 Zilver

Zeer mooie telefoon voor een schappelijke prijs. Mooi en helder 720P 5 inch scherm. Design is goed, lijkt erg veel op de iPhone 6. De camera is erg scherp en snel.

Pluspunten

• Android 5.0
  • Zeer scherp 720P 5 inch display
  • Goedkoop
  • Dual Sim met 4G

Minpunten

• 2400Mah batterij
  • achterkant van plastic
  • Geen nederlandse taal op het toestel

Wat heb ik besteld?
ZTE Blade S6

Wanneer heb ik besteld?
2 maart 2015

Wanneer heb ik het ontvangen?
5 maart 2015

Wat heeft het gekost??
$220 (¤195,96) normale prijs $249,99. Met coupon code: ZTES6XH krijg je $29,99 korting.

Waar heb je het gekocht?

Ik zat er sterk over na te denken om dit toestel te gaan kopen voor slechts $220. Op 2 maart was ik er uit. Ik kon de verleiding niet meer weerstaan en heb hem maar besteld. Dit dankzij de EU warenhuis verzending. Geen invoerkosten en snel in huis

De verzending

Kijk een nieuw onderdeel in mijn review vergeleken met mijn oudere. Dit keer wil ik ook aandacht besteden aan de verzending omdat ik heel erg vaak vragen over de verzending zie. Ik heb juist dit toestel gekozen omdat hij verzonden werd vanuit het Europese warenhuis in Hamburg (Duitsland). Het werd verzonden met DHL op 3 maart. (De beloofde 24 uur verzending was uitgekomen.) Vanuit Duitsland heeft hij er maar 3 dagen over gedaan. En zoals jullie weten hoef je binnen de EU geen tax te betalen aan de douane. Ideaal dus! Overigens werd het niet met DHL geleverd maar met dhlparcel.nl. één van de dochterbedrijven van DHL.

Unboxing

De telefoon was slechts verpakt vond ik. Er zat enkel een klein vuilniszakje om het telefoon doosje heen. Ze konden op zijn minst wat bubbeltjesplastic of wat anders er om heen doen. Gelukkig mocht het de pret niet bederven want de doos had gelukkig geen deukjes of wat dan ook. Hulde DHL!
Eenmaal het zakje om het doosje weg zag ik het doosje van de ZTE wat ontzettend veel op een samsung doosje leek, behalve de kleur dan. Het doosje is grijs/wit en ziet er zeer leuk uit.het is een zeer stevig doosje met op de achterkant wat specificaties van het toestel zelf. Op de voorkant vind je in de hoek het ZTE logo en in het midden Blade S6. Op de zeikant zitten 2 stickertjes die je los moet halen zodat je het doosje open kan maken.

Wat krijg je allemaal voor je geld?
  • ZTE blade S6
  • Een prachtig doosje
  • Simkaart pinnetje
  • Micro USB kabel
  • USB stekker
  • Een Engelse en Chinese gebruikershandleiding
  • 12 maanden garantie
De telefoon

Ik denk dat jullie het allemaal met mij eens zijn dat de ZTE Blade S6 op de nieuwe Apple iPhone 6 lijkt. De telefoon is slechts 7.7mm dik en weegt maar 131 gram.
De telefoon heeft een 5 inch HD 720 x 1280 IPS display. Het display is echt ontzettend scherp en helder. Ik kan vanaf 10CM al de pixels niet meer zien. Het glas is ontzettend zacht en voelt zeer goed aan. Het scherm reageert goed op je vingers.

In de ZTE Blade S6 zit geen Mediatek processor zoals je ziet bij de meeste telefoons. ZTE heeft er voor gekozen om de nieuw Qualcomm Snapdragon 615 in te zetten. De Snapdragon 615 is een 64 bit Octa-core (8 cores) processor met een kloksnelheid van 1.5Ghz. De videochip in het toestel is een Adreno 405.

Het toestel heeft 2GB DDR3 ram. Je kan gebruik maken van 16GB interne opslag maar wees niet getreurd. Er is ook een plekje vrij voor een Micro SD kaart. Hoeveel het maximale is weet ik niet maar ik ga er vanuit dat je een SD kaart van maximaal 32GB kan gebruiken.

De telefoon draait op Android 5.0 en heeft een MiFavor 3.0 UI. Dat het toestel op Android 5.0 draait is één van de dingen die mij erg aantrok om het toestel aan te schaffen. Wat ook bijzonder aan het toestel is is dat de telefoon een dual-sim heeft. Maar dat is nog niet alles. Er kunnen 2 nano simkaartjes in en beide simkaartjes werken op het 4G netwerk! (ik heb dit nog niet kunnen testen omdat er nog geen 4G bij t-mobile is in friesland. Wel heb ik gelezen dat andere gebruikers zeer tevreden zijn met 4G)

De batterij is een klein minpuntje. De batterij heeft 2400mAh wat een beetje aan de weinige kant is. De batterij is goed voor 1 dag bij normaal gebruik.

Andere leuke features die het toestel heeft zijn bijvoorbeeld lichtgevende touch-buttons. Deze kun je veranderen. Met veranderen bedoel ik bijvoorbeeld dat je aan de rechterkant de options button. wilt hebben, of een pagina terug button wilt hebben. Air gesture zit ook op het toestel. Maar dit werkt niet echt goed.

De camera van het toestel

Aan de achterkant van het toestel bevind zich een 13MP camera met een Sony Exmor IMX214 CMOS censor. Aan de voorkant van het toestel zit een 5MP camera.
De foto's worden erg snel en mooi genomen. Met HDR duurt een foto maken ietsjes langer dan zonder effect. De camera aan de voorkant van het toestel beweegt erg snel en voelt premium aan.

Ik persoonlijk vind de HDR optie aan dit toestel erg fijn.

Er zijn geen bewerkingen of wat dan ook gedaan aan de video. Ik persoonlijk vind het geluid een beetje raar.

Antutu benchmark en GPS test.

Als je wilt weten hoe je telefoon presteert is Antutu benchmark één van de bekendste benchmarks die er zijn om je telefoon te testen.
De ZTE Blade S6 haalde een score van 30288. Om eerlijk te zijn had ik de score wel iets hoger verwacht want de prestaties doen er zeker niet voor onder. Wel vond ik het grappig dat je met 10 vingers tegelijk op het scherm kon werken. Iets wat je niet vaak ziet bij smartphones want meestal is het maximum 5.

De GPS op de ZTE is erg goed en werkt out of the box. Bij vele Mediatek modellen zie je nog wel eens dat de GPS het slecht tot niet doet maar hier is dat dus niet het geval. De navigatie en google maps werken zeer nauwkeurig. Het GPS signaal word ook erg snel opgepakt.

Mening

Voor een bedrag van $220 heb je een zeer goed toestel. Echt waard voor je geld. De snelle levering van gearbest.com is top.
Het toestel heeft weinig tot geen lagg. Hij wil de apps nog wel eens traag opstarten als je de app voor het eerst opstart. Denk dan aan een opstarttijd van ongeveer
3 seconden. Bij het slepen van het beeldheldereid reageert de sleepbar langzaam maar het beeld dimt wel meteen.
Ik ben zeer tevreden over het toestel.Dit is het beste toestel wat ik tot nu toe heb besteld uit China. Hier en daar zitten nog wat bugs in android 5. En mocht je alleen Nederlands kunnen, dan is dit toestel niks voor jou. Er zit namelijk geen Nederlandse taal op. Daarom geef ik het een 9/10!

Pro's
Android 5
Zeer snelle processor
12 maanden garantie
Zeer goeie camera
SD kaart slot
Dual Sim met 4G

Cons
Geen Nederlandse taal
Soms start hij apps langzaam op
Batterij gaat redelijk snel leeg.

Heb jij ook een ZTE Blade S6 Zilver?

Werrken beide simkaartjes ook op het 3g netwerk, of is er dan 1 3g en de ander 2g?
Ik heb hem in gebruik met twee simkaarten waarvan 1 met een 4g abonnement en 1 met een 3g abonnement. Je kunt echter alleen met simkaart 1 data gebruiken.
Je kunt maar 1 simkaart tegelijk voor data gebruiken, dat begrijp ik.
Maar kun je (in de instellingen van de telefoon) wisselen welke sim je voor data gebruikt; dus zonder de simkaarten fysiek te hoeven verwisselen?
Nee dat kan niet. Voor een simkaart kun je prefered network type kiezen. Als je data van de andere sim wilt moet je de kaarten fysiek omdraaien.
Oe dat valt me wel tegen dan.
Er zijn dual-simtoestellen die een stuk goedkoper zijn die dat wel kunnen. Ik vind het eigenlijk wel een must voor een dualsimtoestel.
Ze werken allebij op 4G. Dus ik neem aan van wel.
Tegenstrijdige antwoorden.
Het zou handig zijn wanneer iemand een antwoord geeft en daarbij vermeld of men denkt dat het zo is of dat men het zelf heeft vastgesteld.
Ik heb zelf vastgesteld dat je alleen van Simkaart 1 data gebruiken kunt, omdat ik met hetzelfde probleem zat. Van simkaart 2 kun je geen prefered network type kiezen, dus moet je simkaarten fysiek wisselen. Zie ook mijn vorige antwoord.
Ik wacht nog op mijn nano sim maar wat ik gister in de handleiding zag eentje GSM en eentje GSM/WDCA/LTE.

Goede review trouwens. Ik kan me in de plus & minpunten in vinden na 1 dag.
Was even benieuwd naar de GPS lock maar dat gaat bij mij prima op mijn Blade S6.
Nano SIM nog af te wachten dus bellen en 4G nog niet getest. Hoop dat dat ook goed gaat.

Ben zelf ook verrast door het lichte gewicht. Plastic natuurlijk maar wel heel anders dan mijn relatief zware HTC One M7.
Het toestel is inderdaad erg licht.

Bellen gaat bij mij prima. Ik hoor de mensen goed en word ook goed verstaan.

Veel plezier met je ZTE!
Nette en duidelijke review. Maar is het niet zo dat je ook op dit toestel 24 maanden garantie hebt omdat je hem gewoon uit Duitsland hebt gehaald?
Ik denk het niet aangezien ze wel uit china komen maar verzonden zijn vanuit het duitse warenhuis van gearbest.com

Op het kaartje stond iedergeval 12 maanden.
Mag ik vragen of de dual sim dual standby of full active is. Dual standby is dat tijdens het bellen de andere sim uit staat. Bij full active is tijdens het bellen met de ene sim, de andere de andere kaart ook nog steeds bereikbaar.
Heb na 3 maanden al problemen met het toestel.
Wifi werkt alleen nog maar wanneer je binnen een straal van 3 meter van de router staat.
Heeft nog iemand dit probleem? Verkoper geeft niet thuis. Garantie is maar 3 maand, helaas krijg ik te horen.
Speelt je probleem nog?

Deed de wifi het eerst wel dan?

Mijn toestel is nu bij de instellingen gewijzigd. En werkt nu 100%,

Peter
Is de camera echt goed? Vergelijkbaar met de camera van een S4 of lg g3?
Heb zelf geen ervaring met de S4. Samsung staat er wel om bekend dat ze vaak goeie cameralenzen gebruiken. Maar als ik zo even een foto bekijk van de S4 vind ik die er wel wat beter uit zien.

Maar de Camera van de ZTE Blade S6 is zeker niet slecht!
Ik zou graag een telefoon willen kopen waarvan de camera echt goed is bijvoorbeeld in de vakanties, deze heeft toch een optische beeldstabilisatie?

Ik heb de HTC One m7 gehad camera was wel goed enkel de megapixels waren tr laag
Hoi, wordt de accu performance ook beter wanneer je slechts 1 sim gebruikt?
en lees ik het goed dat ie geen 4g op de 800Mhz band heeftt?