Specificaties Stylus - Bekijk alle specificaties

Adonit Jot Touch with Pixel Point Black Review

Cryptome 15 maart 2015, laatste update op 15 maart 2015, 1.411 views

Adonit Jot Touch with Pixel Point Black

Mooie pen die na enige gewenning zeer prettig werkt, zie voor uitgebreider oordeel de complete review.

Pluspunten

• Zeer goede bouwkwaliteit
  • Accuduur
  • Drukniveau's

Minpunten

• Palm rejection (app afhankelijk)
  • Geen penclip

Review Adonit Jot Touch with Pixelpoint

Na een jaar gebruik te hebben gemaakt van de Lynktec rechargable Apex voor mijn ipad air, nu een Adonit Jot Touch Pixelpoint aangeschaft.

De reden voor het aanschaffen van deze pen:

- Ik miste de palm rejection met de Apex.
- Het hebben van drukniveau’s voor het schetsen.
- Harde punt van de stylus, de Apex punt is verwisselbaar maar slijt redelijk snel.
- Functie van het makkelijk ongedaan maken door middel van een knop op de pen.
- Geen snoertje meer nodig voor het opladen.

Ik heb de pen nu zo’n drie weken in mijn bezit en aan de hand van die ervaringen schrijf ik deze review.

Wat me meteen beviel;

- Het hebben van drukniveau’s bij het schetsen, wat een heerlijkheid! Zeker als je gewend bent om op de pc een Wacom tablet te gebruiken.
- De simpele manier van connecten met de verschillende apps.
- De styling.
- Het gemak van ongedaan maken met een druk op de knop. (indien de app dat ondersteund)
- Niet steeds aan hoeven zetten, mijn apex gaat steeds uit na een half uur terwijl ik hem gebruik.
- De accu duur.

Wat me snel niet echt beviel;

- De verschillen van de diverse apps en de manier hoe die op de pen reageren.
- Het feit dat hij geen soort van penclip heeft, zodra ik hem op tafel leg gaat hij aan de rol.
- Sommige apps geven de inhoud van de accu niet goed weer.
- Palm rejection is heel erg afhankelijk van de gebruikte app.
- Het “moeten” uitzoeken in welke app de pen echt goed werkt. (hoop tijd en wat geld gekost)
- De offset. (de streep zetten en hem een paar millimeter van de punt zien verschijnen, dit blijkt achteraf ook veel aan de app te liggen.

Na lang proberen, jammergenoeg ook een aantal apps gekocht die niet zo best leken als ik dacht en het schetsen in meerdere apps, het notities maken etc. Kom ik (mijn persoonlijke mening) uit op een aantal apps die voor mij het beste werken.

Voor notities en ideeŽn krabbelen:

- Noteshelf (mijn absolute nummer 1 voor notities)
- Forge (Adonit’s eigen app voor projectmatig ideeŽn uitwerken)
- NoteLedge Ultimate (als ze palm rejection werkend maken een top app!)

Voor schetsen, digitaal schilderen, tekenen etc:

- Procreate (voor schilderen mijn go to app) geen palm rejection!
- Adobe Draw en Adobe Line. (voor alles wat ik op mijn pc in Illustrator zou doen.
- Adobe sketch. (voor ideeŽn uitproberen schetsen etc)
- iDraw. (Deze app ondersteund hem officieel niet maar rommel er graag mee)

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze stylus, al moet ik er wel bij zeggen dat de eerste twee dagen ik bang was dat het niks zou worden. Je “moet” jezelf gewoon wat tijd geven om hier aan te wennen. Dat klinkt misschien raar en dat vond ik eerlijk gezegd ook, maar kan zeggen dat na mijn gewenningsperiode van een aantal dagen. Ik mijn Apex eigenlijk niet meer gebruik.

Enkele persoonlijke tips voor het gebruik van deze stylus die ik handig vind om in je achterhoofd te houden.

- Bij het gebruik van de stylus voor “gewoon” tablet gebruik, de pen zo recht mogelijk houden.
- De juiste apps (voor iedereen persoonlijk natuurlijk) gebruiken.
- Ik vervoer hem in een hoesje, tegen krassen en om hem netjes te houden.
- Gebruik een goede screenprotector. (hij krast niet snel maar als er wat tussen je scherm en de punt komt en je schildert met meer druk dan is kans op krassen mogelijk) Ikzelf heb daarvoor de Zagg Glass aangeschaft en deze werkt heerlijk in combinatie met deze stylus. (De Glass is ook gladder als het ipad scherm heb ik het idee)
- Gebruik hem een aantal dagen voordat je hem afschrijft, ik was erg teleurgesteld de eerste dag(en) maar nu wil ik niet anders meer. Je lichaam heeft gewoon wat oefening nodig om aan de manier van schrijven/tekenen te wennen.

Toptip!
Sluit alle op de achtergrond draaiende apps die met de pen connecten!!

Als ik andere dingen tegenkom in de komende tijd, zal ik die aan de review toevoegen.

Heb jij ook een Adonit Jot Touch with Pixel Point Black?