Specificaties 2,36" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia E71 Grijs Review

Jewest 4 april 2009, laatste update op 17 november 2015, 577 views

Nokia E71 Grijs

Pluspunten

• Groot scherm
  • qwerty bord

Minpunten

• pc kabel is niet standaard usb

* update 2009-04-06: bleutooth short cute.

Ik heb mijn abbo vernieuwd dus mocht ik een nieuwe telefoon uitzoeken. mijn vorige was een E51, waar ik zeer over te spreken ben. de batterij van dat toestel gaat lekker lang mee.

Mijn wensen voor de nieuwe telefoon:
- lange batterij duur
- gps

kort gezegd, de E51 maar dan met gps. Na lang wikken en wegen tussen de N79 en de E71 toch de E71 genomen. Voor mij was doorslaggevend de batterijduur.

Uitpakken
tijdens het uitpakken vallen meteen een paar verschillen op tussen de E51 en de E71.
Het scherm is groter en natuurlijk het toetsen bord, opvallend is dat de batterij een stuk groter is in de E71 dan de E51

Het grote scherm op de E71 is een mooie aanvullen als mede het toetsen bord. Deze werkt vele malen beter dan verwacht. De indruk was dat het met grote vingers niet te bedienen is. Dit valt reuze mee, het is het aanraden waard om naar een telefoon winkel te gaan als dit je tegenhoud.

Data transport
De datatransport van sms en telefoon nummer kan makkelijk via de pc suite van nokia worden gedaan. Met een backup en restore heb je zo alle informatie overgezet. ik was er vanuit gegaan dat ook de internet instellingen en degelijke meegenomen worden. Dit is helaas niet het geval, dus op dit moment gaan mijn telefoon continue via de web verbinding van de telecom provider. Tevens worden een aantal applicaties die op de telefoon stonden niet terug gezet.

Data kabel
De meegeleverde data kabel is niet de standaard usb plug die je bij de E51 vind. Dit is jammer aan de ene kant want ik heb persoonlijk nog wel een de neiging om kabels kwijt te raken.

Algemene indruk
Opvallend tijdens het gebruikt is dat alles vloeiend lijkt te verlopen. Alleen het opzoeken van foto's en muziek is trager. Dit kan ook komen omdat ik zoveel "spullen"er op heb staan maar de 8 GB kaart werkt goed. Alle knoppen reageren snel zo als het hoort.

E51 vs. E71
Dit is een stukje vergelijking van het "oude" en het "nieuwe". Wat makkelijk was met de E51 is dat je met 1 knop je bluetooth aan en uit kunt zetten. Dit heb ik nog niet kunnen vinden op de E71. Natuurlijk heb ik niet in de handleiding gekeken. Dit is iets wat ik ga doen als ik een keertje tijd overheb. Verder zijn er niet echt dingen die ik mis die ik wel met de E51 kon. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik het toestel alleen voor bellen/sms en soms internet gebruikte.
Bluetooth toets gevonden:
Press and Hold * key to activate or deactivate the bluetooth.

Op dit moment kan ik nog geen mindere dingen vinden dan de niet standaard kabel voor synchronisatie met de pc. Prima telefoon om mee te bellen/sms/e-mail. Strak en zakelijk.

Heb jij ook een Nokia E71 Grijs?

Volgens mij heeft Nokia nooit standaard usb gehad, dat zie ik nou niet echt als een nadeel.