Specificaties Tower/desktop met Cel. J1900 en 2GB ram - Bekijk alle specificaties

Asus EB1036-B0080 Review

theobril 14 maart 2015, laatste update op 15 maart 2015, 292 views

Asus EB1036-B0080

Normale zelfbouw pc gaf weer eens de geest en ik was het zat dus heb een zo goedkoop mogelijk ding gezocht. Installatie ging snel. Het zal wel waaibomenhout zijn maar wat wil je voor dat geld. Wel vreemd, Netflix doet het prima, maar HBO-to go stottert

Pluspunten

• prijs/kwaliteitverhouding
  • klein
  • installatie verliep probleemloos
  • usb-3 poort aanwezig

Minpunten

• HBO-to-go stottert

Features Score: 3
Sorry voor de magere review maar over een ding als dit gaat men ook geen boekwerken schrijven. Wat me beviel aan het apparaat is dat het geen optische drive heeft. Daar had je anders toch voor betaald en ik gebruik ze sporadisch. Ik heb een externe blue ray drive die ik indien nodig aan kan sluiten. Het viel me ook mee dat hij een usb-3 poort heeft en dat ik er een tweede scherm op kan aansluiten. Meegeleverde bloatware viel ook erg mee, ik heb enkel een antivirusdding hoeven verwijderen. Blijkbaar vond Asus zelf het ook de moeite niet om er rommel op te zetten :) . Merkwaardig is de opdeling van de harde schijf in 2 partities, terwijl de standaardinstellingen zijn dat alles toch op de partitie binnen komt waar ook het besturingssysteem op staat. Maak dan een aparte partitie voor het OS en een aparte voor content.. Het is raar dat HBO-to-go stottert. Op mijn normale pc doen Netflix en HBO het allebij, op dit ding niet. Blijkkbaar vraagt HBO dus net iets meer, en kan hij dat niet aan. Ik vind het de moeite niet om uit te zoeken wat er precies mee is. Ook is het wennen om als je een ssd gewend bent, om weer te werken met een hdd. Ik wist waar ik aan begon, maar je merkt het echt wel.
Wat mij betreft is het een net apparaatje om content mee te consumeren. Je moet er niet meer van verwachten. Op voorhand mijn respect voor de tweaker die ding een technisch goed onderbouwde review geeft. De daarin geinvesteerde uren overschrijden snel het hele aankoopbedrag.

Heb jij ook een Asus EB1036-B0080?