Asus VW223D Zwart Review

Mikero 4 april 2009, laatste update op 4 april 2009, 278 views

Asus VW223D Zwart

Pluspunten

• Duidelijk en uitgebreid menu
  • 2 jaar garantie
  • Goedkoop
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Geen extra poorten(alleen VGA)
  • Geen verstelbare voet

Ik zocht naar een grote goedkope monitor en kwam al snel uit op de Asus 233D voor 150,-. Ik had niet meer verder gezocht en kocht hem meteen. Ik heb hem nu al best lang en en ben nogsteeds tevreden.

Featureset
Voor de Featureset geef ik maar een voldoende omdat er niks extra's op zit. Alleen maar 2 gaatjes voor de VGA aansluiten en stroom.

De kleuren
Over de kleuren heb ik eigenlijk niet zo veel over te vertellen. De kleuren kunnen aangepast worden naar wens met het menuutje op de monitor. De monitor heeft een overzichtelijk menu met veel opties zoals de splendid tab waar je verschillende modus kunt kiezen zoals bijvoorbeeld Scenery mode, Standard mode, Theater mode, Game Mode en Night View Mode. Verder kun je nog de Brightness, Contrast, ASCR, Sharpness, Saturnation, Position, Color temp., Skin Tone, Input Select, H-Position, V-Posistion, OSD Timeout en DDC/CI veranderen. Alles wat een normale monitor kan maar dan met een beetje meer ;)

Bouwkwaliteit en afwerking
Ook de bouwkwaliteit en afwerking krijgt van mij maar een voldoende. Dat is omdat de voet van de monitor erg goedkoop aandoet. Een ronde schijf met een standaard waar de monitor op rust, verder is de voet niet verstelbaar of niks.

Vormgeving
Ik vind het zelf een mooie monitor en hij past perfect bij mijn case, maar niet aanraken! anders komen er vette vingers op :9 . Hij is glimmend zwart met een subtiel blauw lampje en een zilveren strip onderaan. Precies net als mijn case, toetsenbord en muis :) Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Over de prijs ben ik ook erg tevreden. Ook al had ik 22" monitors gezien voor 130,- ben ik toch voor de Asus gedaan omdat bekend merk is en je krijgt er maarliefst 2 jaar garantie op. Rock Solid - Heart Touching.

Heb jij ook een Asus VW223D Zwart?