Microsoft Habu Review

ryandro 4 april 2009, laatste update op 4 april 2009, 224 views

Microsoft Habu

Pluspunten

• Precisie
  • Drivers
  • Vormgeving
  • Profiles opslaan in muis

Minpunten

• Grote richels; catchers voor vuil

Een muis die aan alle verwachtingen van een proffesionele gamer voldoet!

Intro:
Mijn oude logitech mx series muis ging helaas dood en was genoodzaakt om voor enige tijd een cheap-oem laser muisje te gebruiken. Ik heb een aantal dagen goed rondgezocht op tweakers en aan 'game-collegas' hun opinie gevraagd. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Microsoft Habu, mede doordat je de layout van de duim-knoppen kan aanpassen in 2 layouts.

De ergonomie:
De ergonomie valt bij mij erg goed uit, de muis valt precies in de palm. Ik heb ook vanaf dat ik de muis heb aangeschaft niet de stand van mijn handpalm moeten aanpassen aan de muis.

De muis is aardig groot, maar valt goed in de hand.

Precisie:

Dit is een van de belangrijkste redenen waarom ik blij ben met mijn aankoop. De muis is uitermate precies en voldoet aan al mijn verwachtingen. Zelf ben ik een fervent gamer op top niveau, wat ook erg handig is is dat de muis-profielen in de muis zelf worden opgeslagen; ik zelf ga haast elke 2 weken naar buitenland voor een LAN en gebruik meestal de daar aangestelde pc's.

De 1000hz polling rate is ook geweldig.

Vormgeving en bouwkwaliteit:
Vormgeving is geweldig, zelfs als je geen liefhebber van LEDs bent kun je deze gewoon uitstellen. Bouwkwaliteit is ook gewoon goed, geen cheap plastic en is ook uitermate goed afgewerkt.

Drivers:
Drivers zijn gewoon goed, werkt allemaal perfect en heb ook de laatste firmware versie op DVD meegezonden gekregen. De drivers zijn in allerlei talen beschikbaar, waaronder ook Nederlands.

Er is geen mogelijkheid om bij bepaalde applicaties andere profiles automatisch toe te passen, echter omdat ik maar 1 spel speel heb ik hier geen last van. Overigens heeft de muis genoeg opslag capiciteit voor 5 profiles, zodat je alsnog bij bepaalde applicaties handmatig je profile kan omzetten.

Prijs en conclusie:
Geweldige muis voor een relatief goedkope prijs, precisie is geweldig. Enkele negatieve eigenschap welke ik kan vinden zijn de grote richels waar je met je zweet handen aardig wat vuil kan achter laten.

Zie beneden voor enkele pics.

Heb jij ook een Microsoft Habu?

Ik heb hem hier ook aan mijn computer hangen, ik ben er ook redelijk tevreden van. De drivers werkten bij de installatie wel niet direct mee. Na 2 jaar gebruik is er ook een slecht contact ergens in de kabel. Als ik de muis optil, valt deze soms voor enkele seconden uit.

Ik heb er 50 voor betaald, en heb er nog geen spijt van gehad ;)
Denk dat er in 2 jaar tijd dus veel verandert is m.b.t. de drivers, ik had echt helemaal GEEN problemen met de drivers.