Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

HP L2208w Zwart Review

robin5210 3 april 2009, 454 views

HP L2208w Zwart

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit.
  • Geeft alles weer zoals het moet.
  • Veel instel mogelijkheden t.o.v prijs.
  • Voet zeer stevig

Minpunten

• Gammele knopjes
  • Enkel VGA aansluiting

Featureset
Voor de prijs van deze monitor(die toch ongeveer 100 lager lag dan andere modellen) is de featureset goed het doet gewoon wat het moet doen en bevat genoeg instellingen voor de tweakers. Het bevat zelfs een ingebouwde klok die de monitor tussen bepaalde uren kan uitschakelen en ook is te kiezen of de status LED brandt of niet.(Wel gaat de tijd verloren als het scherm uit het stopcontact wordt gehaalt.) Het scherm is ook prima kantelbaar en kan zelfs heel ver naar achter worden gekanteld.

Kleurweergave en contrast en helderheid
Over de kleurweergave valt niet te klagen. Op de monitor zijn standaard 3 kleurschema's aanwezig en is er 1 zelf in te stellen schema( sRGB, 9300K en 6500K) Bij een helderheid van 90 is zwart ook echt zwart, dus daar ben ik heel tevreden over voor deze toch redelijk goedkope monitor. Het contrast en de helderheid zijn ook gemakkelijk in te stellen zoals bij elke monitor gewenst is. Natuurlijk is er ook een automatische functie die goed zijn best doet voor de optimale weergave.(Dit heb ik nog wel maar getest onder 1 omstandigheid)

Ghosting
Over dit verschijnsel kan ik niet meespreken. Het effect treed niet op bij games zoals TF2,Crysis Warhead en BattleField 2142. Tijdens het afspelen van films is er ook geen probleem alhoewel ik niet echt zeer flitsende films heb gezien. En uitzondering is misschien Tisto - Elements of Life, Waarbij er bij flitsende beelden meer problemen opdoken met de video af te spelen dan hem te tonen op het scherm.

Pixeldefecten
Het antwoord hierop is simpel. Geen defecten tot nu toe.

Bouwkwaliteit en afwerking
Hiervoor een voldoende omdat de instel knoppen nogal gammel aanvoelen en ze vereisen soms wat kracht om toch een indruk te registreren. Dit is vooral onhandig omdat ik het scherm altijd handmatig afzet en daardoor moet ik soms meerdere keren duwen voor hij op/af wil gaan. Maar de voet van het scherm is dan weer wel helemaal zoals het moet zijn, het dient gewoon als bakje om allerlei prullaria in te leggen en plakt als een magneet op mijn bureau zodat het zeker niet gaat verschuiven.

Voor de prijs krijg je een degelijk product dat niet meer dan de basisbehoeften vervult en dit ook zeer goed doet alleen is het spijtig van de gammele knoppen.

Aansluitingen
Er is niets meer voorzien dan een standaard VGA aansluiting en er wordt gewoon een VGA kabel meegeleverd die ook prima werken. Dus zijn er geen HDMI of andere aansluitingen voorzien.

Heb jij ook een HP L2208w Zwart?