Specificaties 5,96" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Nexus 6 32GB Blauw Review

Ruw ER 11 maart 2015, 735 views

Motorola Nexus 6 32GB Blauw

De nexus 6 is een prima phablet, met goede speakers, spatwaterdichtheid, snelle laadtijd, en stock android. Nadelen zijn de camera, die een ruim voldoende scoort, en de matige accuduur. Ook is de prijs net iets te hoog op het moment van schrijven.

Pluspunten

• Mooi design, ligt goed in de hand
  • Laadt erg snel op
  • groot, scherp scherm
  • stock Android

Minpunten

• accuduur
  • prijs in vergelijking met andere nexus toestellen

De nexus 6 is een erg grote telefoon, maar de bezels zijn redelijk klein gehouden. In vergelijk met bijvoorbeeld de 5.5 inch iphone 6 plus, is de 6 inch nexus niet groot. Ook heeft de nexus stereo speakers, waar goed geluid uit komt in vergelijk met toestellen zonder deze feature, al is het geluid van HTC toestellen beter.

Het scherm is erg groot, mooi en helder. Ook in direct zonlicht heb ik weinig moeite met lezen wat er op het scherm staat. De camera is ruim voldoende voor een telefoon.

De accuduur is matig tot voldoende te noemen. Ikzelf kan makkelijk een dag op een accu, maar ik kan me voorstellen dat mensen die hun telefoon meer gebruiken het einde van de dag niet halen. Door een zwarte #000000 achtergrond, en het feit dat ik locatieservices uit heb staan, heb ik hier geen last van.

De lader is vrij bijzonder in mijn ogen. Als ik zie dat de telefoon nog zo'n 20% accu over heeft, is hij in 35 minuten aan de lader weer helemaal vol. Een groot pluspunt, al lukt dit alleen met de bijgeleverde lader.

Stock android is een groot pluspunt, je bent hierbij gegarandeerd van snelle en langdurige update support. De software draait erg soepel, en ik ben nog geen enkele hapering tegengekomen. HTC sense, de laag die mijn vorige telefoon (m7) ge´nstalleerd had, heb ik ook geen moment gemist.

De prijs is een groot struikelblok voor velen die een grote telefoon willen. Ikzelf heb de telefoon voor 475 euro kunnen bemachtigen, maar had er zeker geen 600 voor willen betalen.

Al met al een goede telefoon, die pas echt goed wordt als hij nog wat in prijs daalt. De prijs is op het moment van schrijven al gedaald van 650 euro met de release, tot 587 euro. Wanneer deze richting de 500 gaat wordt het 1 van de beste phablets. Features als de stereo speakers, (spat)waterdichtheid, snelle laadtijd en stock android, zijn de grote pluspunten ten opzichte van de concurrentie. De "ruim voldoende" camera en matige accuduur, zijn de grootste minpunten. Voor de personen die geen hoesje gebruiken: de achterkant vlekt snel met zweterige of vettige handen!

Eindoordeel: 4/5

Heb jij ook een Motorola Nexus 6 32GB Blauw?

Kleine tip: Als je een minder snelle lader hebt zou ik die gebruiken wanneer je telefoon niet zo snel hoeft te laden. De supersnelladers zijn minder goed voor de batterij van je telefoon.

Wellicht kan je het ook gewoon uit zetten?
Bedankt voor de tip!
Ben zelf de optie om snelladen uit te zetten nog niet tegen gekomen. Denk ook niet dat dit mogelijk is.
Volgens mij is het een hardwarematig iets: de lader pompt een hoger amperage naar binnen, en Qualcomms hardware maakt het nogelijk om dit in de batterij te knallen. Andere laders (van je oude toestel) leveren minder vermogen, daardoor laadt je toestel minder snel (en wordt ook minder warm, is mijn ervaring).
Edit: check reviews: Nexus 6 Review - grote telefoon, kleine teleurstelling
Verder uitermate tevreden over mijn N6!

[Reactie gewijzigd door jr-n op 16 maart 2015 21:15]