Specificaties 5" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Alcatel One Touch Pop C7 Wit Review

Jape 10 maart 2015, 273 views

Alcatel One Touch Pop C7 Wit

Alleszins redelijke telefoon voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitverhouding
  • Uiterlijk

Minpunten

• Schermresolutie

Deze telefoon wilde mijn vrouw graag hebben. Het is een prima telefoon voor een vriendelijke prijs. De snelheid van de processor is voldoende voor de meeste toepassingen. De telefoon reageert vlot op commando's en schermwisselingen. Apps starten voldoende snel op, je hoeft nooit lang te wachten. In vergelijking met met mijn Nexus 4 merk ik geen groot verschil qua snelheid. Het touchscreen reageert niet altijd even snel, maar ook daar is het nooit echt hinderlijk.

De beeldkwaliteit is voldoende, vooral de lage schermresolutie is een nadeel op het grote 5" scherm. Het scherm is voldoende helder om het buiten in het zonlicht af te kunnen lezen.

De bouwkwaliteit is goed, de randen om het scherm zijn alleszins acceptabel en de telefoon is niet overdreven groot voor het schermformaat. Het uiterlijk van deze telefoon staat mij wel aan, ik vind het een mooie telefoon.

De SoC is vrij zuinig en de accu gaat dan ook behoorlijk lang mee. Over het geheel genomen is 2 dagen haalbaar bij regelmatig gebruik.

De camera is wat mij betreft het slechtste deel van de telefoon, vooral bij weinig licht is het beeld eigenlijk altijd wat bewogen.

Voor deze prijs is het een prima telefoon, duidelijk wat minder dan bijvoorbeeld een Moto G 2014, die ongeveer even groot is, maar voor 60% van de prijs van de Moto G is de prijs/kwaliteitverhouding zeker niet minder.

Heb jij ook een Alcatel One Touch Pop C7 Wit?