Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

bigbrother1984 3 april 2009, 1.151 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Ruimte, koelmogelijkheden, afwerking, prijs, locatie voeding, kleurstelling.

Minpunten

• Moderne videokaarten kunnen net iets te lang zijn om gebruik te maken van alle drivebays

Een kast voor gamers of intensieve gebruikers die een flinke voeding en bijbehorende koeling nodig hebben.

Leeftijd: Ik heb deze nu ongeveer 3 maanden en ben zeer tevreden. Heel grote kans dat ik deze kast opnieuw ga gebruiken voor een toekomstig systeem. De produktcyclus is eigenlijk onbeperkt omdat de ruimte intern voldoende toekomstmogelijkheden biedt voor nieuwe systemen.

Voeding: Voeding onderin voor een betere luchtdoorstroming.

Ruimte en Indeling: Ruim voldoende inbouwmogelijkheden voor flinke videokaarten, schijven en eventuele andere kaarten. Harde schijven worden direct voor de koelers geplaatst waardoor gegevensintegriteit gewaarbord blijft. De goede koeling (2 fans) zorgt dat de schijven een temperatuur blijven houden van ongeveer 19graden Celcius. Zelfs onder volle belasting

Koeling: De koeling is excellent. Onder volle belasting (dual core, nvideakaart) tijdens gamen kom ik nooit hoger dan een CPUtemperatuur van ongeveer 33 graden Celcius.

Prijs: Een nette prijs voor een kast die makkelijk de helft meer had kunnen kosten wat betreft koeling, indeling, afwerkmogelijkheden.

Algemeen beeld: Een kast voor luie modders die eigenlijk niet veel hoeven te doen. Door de goede airflow en (subjectief natuurlijk) mooie buitenkant moet (en kan) er weinig meer aan gedaan worden.

• Intel dual Core 3,16Ghz E8500
  • Card 1 (Connected) Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
  • Monitor Name SyncMaster 226BW(Digital)
  • Asus moederbord: P5Q SE2
  • NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
  • 4GB mem (vanwege 32bits vista)

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

Een foto van jouw volgeladen kast (de meesten kennen de 900 wel) zou niet misstaan.

De kast is groot, maar toevallig werd hij van de week nog een keer gereviewd, maar daar kwam toch wel in naar voren wat GoldenBatt hierboven beweert:
Als je een lange videokaart in je kast wil plaatsen (lees een XFX 9800GTX) Moe je wel goed oppassen dat deze niet in aanraking komt met je hard schijven.
Maar bassguitar schreef in een reactie:
Ik heb er zelf 2x XFX 8800GT en 6HDD's en 2 dvd drives in zitten en in totaal 9 Fans en dit gaat makkelijk
Conclusie: zeker groot, maar niet super groot..... (tot nog toe dacht ik trouwens altijd dat de 9800 en 8800 niet veel voor elkaar onder deden wat grootte betreft, maar blijkbaar heb ik ongelijk, zal het eens opzoeken... of niet, ik ga die kaarten toch niet kopen :) ).

Het zou erg welkom zijn als je de boel (je spulletjes), zoals peugeot106xsi hierboven aangeeft, wat meer specificeert. Maak wat kopjes in je tekst en vertel ook wat over de inbouw, hoe goed het (afwezige?) kabelmanagement is, hoe veel wonden je hebt opgelopen, waar de kast verbetering behoeft, wat onovertroffen is, kortom vertel wat van je ervaringen in de breedste zin van het woord. Dan hangen we aan je lippen en belonen je met een mooie sterrenhemel. T.Net beloont je dan op haar beurt met Karma waarmee je kunt gaan shoppen.....

Overigens modbaarheid is ook altijd leuk om mee te nemen en vergeet niet alle criteria die boven je review staan (de T.Net criteria zal ik maar zeggen) mee te nemen in je review.

Toch ontzettend veel plezier met je mooie kast dat je er maar heerlijk van mag genieten.

/Edit En wat ik nog vergeten ben.... (Vrijwel) iedere review weet ik te waarderen, al is het maar om de dood simpele reden dat mensen er hun tijd in gestopt hebben om hem te schrijven, hoe kort ook. Daarom een welgemeende dank voor je review.

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 2 april 2009 22:39]

De grootte zal je nog verbazen. Ik heb zelf een 2 8800GT's maar mijn vader 2 9800GTX'en en toen ik ze vergeleek was de 9800GTX ongeveer 5cm langer.
Ze hebben allebei gelijk. Als je slim indeelt is het geen probleem. Maar als je grote kaarten gebruikt kunnen deze in de buurt komen van de Disks. Omdat deze kast als gamerskast bedoeld is (denk ik) hadden ze deze misschien 3cm langer kunnen maken.
Goede tips. Zal de review updaten en in de toekomst (als ik het stof heb verwijderd haha) wat foto's erbij zetten.

De modbaarheid is eigenlijk aan de kast zelf laag. De mogelijkheden om de buitenkant te modden zijn vrij beperkt omdat dit de airflow kan aantasten. Maar aan de andere kant is het een vrij 'open' kast waardoor er intern wel leuke dingen te doen zijn (beperkte mogelijkheden)
Je stukje of de koeling zegt niet zoveel, kbedoel je nvideakaart kan ook een 5200 of 6200 zijn toch? Hetzelfde geld voor je dualcore dat kan ook vanalles zijn, kortom wees is iets duidelijker over wat je precies gebruikt heb voorn hardware.

[Reactie gewijzigd door Rollo op 2 april 2009 20:45]

Groot gelijk, een goede tip. Het was ook mijn eerste review.....
Beetje korte review... Kijk eens naar de rest van de reviews over pc kasten, de goede zijn stukken uitgebreider ;)

Daarbij intern voldoende ruimte? Ben ik niet met je eens. Deze kast gebruikt bij systeem van kamaraad, en daar ATI 3870X2 (of hoe dat type ook hete, dual GPU geval uit 3*** reeks) in gestopt. Ruimte werdt erg krap. Zeker met nog 6 schijfen bij in de kast. Daarbij is kabel managment een ramp in dat kreng...
Veels te duur deze kast. Begrijp me niet verkeerd; het is een erg leuke kast, maar voor dat geld heb je simpelweg betere alternatieven. Zijn grotere broer is veel beter en maar een paar tientjes duurder. Deze is simpelweg te klein en heeft slecht kabel management. Niet dat dat altijd slecht is ( heb zelf ook geen enkele mogelijkheid in men stacker 831 ), maar dan moet er wel extra ruimte zijn om die kabels te laten. Dat is er simpelweg niet.
Helemaal niet te duur, je krijgt er een hoop geinstalleerde fans voor terug. Deze midtower is nog altijd 1 van de beste cases qua airflow hoor.
Maar een enorm stofmonster! en bijna geen mogelijkheid tot het monteren van verwijderbare fanfilters. en het schoonmaken van de fans is ook niet 1 van de leukste dingen bij die kast.. helemaal de top fan niet!

Daarom heb ik deze kast toen ook vervangen door een Silverstone FT01.
Ik vind de review nogal heel beperkt. Spijtig want het is echt een goede case. Ook wat foto's van de case met de hardware erin zijn altijd mooi, dit geeft een veel beter beeld dan gewoon productfoto's. 2/5 voor mij :)