Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

bassguitar 31 maart 2009, laatste update op 31 maart 2009, 1.414 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Veel fans
  • Handige installatie van harddisks
  • Meer dan genoeg airflow
  • Genoeg schroefjes

Minpunten

• Je haalt je handen toch nog open bij een kast van 100 euro
  • Je kan hem in de avond niet aan laten staan
  • Voeding in sommige gevallen onhandig geplaatst

Ik heb de Ante Nine Hundred gekocht vanwege zijn uiterlijk.De doos waarin de kast komt is van dik karton om te voorkomen dat hij deuken krijgt tijdens het verzenden. Ook de rest van de verpakking is goed gedaan om te voorkomen dat de kast wordt beschadigd tijdens vervoer.

De kast is groter dan de gemiddelde kast, ten eerste zitten er 3 12Cm fans in en 1 20CM!! Die fan kan op zijn hoogste stand een hoop lucht verplaatsen. Deze kast is vooral bedoelt voor games/tweakers/overclockers vanwege zijn uitstekende koelprestaties. En wat mij verbaast en waarschijnlijk vele ook zal doen verbazen is dat de kast helemaal niet zoveel herrie maakt. Als je alles op low hebt staan en je staat er 3 a 4 meter vanaf hoor je hem niet meer. Alleen is het op high net alsof de kast wil gaan opstijgen. Maar aangezien elke fan dan meer dan 70CFM verplaatst is dit ook niet meer dan logisch te noemen en uitermate handig als je wilt gaan overclocken.

De kast is voorzien van een handig bakje aan de bovenkant waar plaats is voor eventueel schroefjes, telefoon of andere spullen. De kast heeft aan de voor/bovenzijde ook nog 2 usb poorten 1 firewire een 3.5mm jack in en uit. Ook zit er een grotere powerknop en een resetknop.

De kast is voor het grootste deel opgebouwd uit staal met een paar plastic onderdelen. Hij is beschikbaar in het zwart.

Aan de voorkant zijn veel drive-bays (9). Je kan er 3 5.25Drives erin zetten en 6hdd's ook zijn er andere configuraties mogelijk. Het handige van de harddisk cages is dat er een 120MM fan voorziet die ze van frisse lucht voorziet.

Aan de linkerkant van de kast kun je ook nog een 120MM fan plaatsten en een deel ervan is gaas en het andere deel is van plexi. Het jammere van de kast is dat je de moederbordtray niet kan verwijderen en dat de kast niet volledig schroefloos is. Je krijgt bij de kast wel alle benodigde schroefjes om alles netjes in te plaatsen.

Aan de onderkant van de kast kun je je voeding plaatsen. Het nadeel hiervan is dat als je je moederbord kabels aan de bovenkant van je moederbord moet plaatsen zul je je kabels door het midden van de kast moeten laten lopen wat niet ten goede komt van je airflow.

Aan de binnenkant van de kast is meer dan genoeg ruimte om al je elektronica netjes te installeren hoewel je eerst alle kabeltjes van de kast aan de kant moet leggen maar ook bij deze kast zul je waarschijnlijk toch nog een keer je handen openhalen aan een scherp randje.

Als je de kast op je kamer hebt staan en je wilt hem in de avond aan hebben staan is deze niet echt aan te raden aangezien er 3 fans in zitten met 4 led's.

Als je een lange videokaart in je kast wil plaatsen (lees een XFX 9800GTX) Moe je wel goed oppassen dat deze niet in aanraking komt met je hard schijven.

Al met al is het een goede kast alleen is de prijs wel een beetje hoog maar je krijgt wel wat je hoort te verwachten van een kast van 100 euro. Ik had namelijk een beetje lakschade aan de zijkant van mijn kast en dit werd zonder problemen netjes opgelost en kreeg na 4 dagen al weer een nieuwe thuis gestuurd.

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

Ik heb een tijdje geleden dezelfde behuizing overgenomen van een medetweaker en deze had de casefans keurig aangesloten via een extra schakelaar geplaatst in een 5¼ voorpaneel. Onder volle systeem belasting laat je de casefans met lampjes hun werk doen en bij het slapen gaan, schakelaartje om, casefans met lampjes gaan uit. Eventuele nachtelijke computer_werkzaamheden kunnen nu in het donker voortgezet worden zonder de (mogelijk) hinderlijke blauwe verlichting of extra geluid.
Volgens mij is dit een prima case, het kleine broertje van de 12-hundred, die mijn neef heeft. En binnekort koop ik hem zelf :p
Ik denk dat je daar zeker geen miskoop aan zult hebben alleen waarom een 12-hundred en geen 9-hundred? Wat ga je er allemaal instoppen dan? Want opzich is dit nog een best grote kast. Ik heb er zelf 2x XFX 8800GT en 6HDD's en 2 dvd drives in zitten en in totaal 9 Fans en dit gaat makkelijk dus ik zou wel willen weten wat jij er dan in gaat stoppen. Of vind je het gewoon makkelijk?
Zou kunnen, ik heb alleen die 12-hundred gezien, en ik weet dat die goed is. Als jij zegt dat de 9-hundred voor mij goed genoeg is, dan denk ik dat dit wel kan kloppen. Ik ben van plan om er maar 1 harde schijf in te steken, misschien 2, nog 1 DVD-RW en dan nog 1 ATI HD 4650.

Langs de andere kant. Een grote case heeft volgens mij enkel voordelen: Betere luchtdoorvoer, meer plaats ... als ik dan al iets zou willen veranderen, ...

Ik zal in ieder geval de optie eens overwegen, bedankt voor de tip ;)
Een grotere case heeft niet perse een betere luchtdoorvoer. Vergelijk het met een buis, als je er een neemt met een erg grote diameter en je zet er een fan voor krijg je een mindere airflow dan met een dunnere buis.
Het lijkt me sterk dat de 120mm fans meer dan 100cfm lucht verplaatsen. Er zijn maar weinig 120mm fans die dat daadwerkelijk doen, en als ze het doen moet je er oordoppen bij gebruiken...

Bijvoorbeeld de Silverstone FM123 verplaatst 120 cfm maar maakt daarbij 60dB aan herrie!
Hij heeft het over de 20cm fan ^^

En hij vermeldt er inderdaad ook bij dat het een herrie maakt :P

[Reactie gewijzigd door Rollo op 31 maart 2009 21:39]

Nee ik heb het over de 120MM fan maar na nog is goed zoeken heb ik uitgevonden dat het 70CFM is en geen 100CFM maar alsnog is dat erg veel.

Dat staat op: https://www.megamobile.be...ed_Blue_LED_fan_-30.0_dB/ maar dan maakt hij wel 45DB en ook dat is net echt weinig.

[Reactie gewijzigd door bassguitar op 31 maart 2009 21:50]

Dat klopt ook niet, zie bij de buren:

Het is dus erger dan je zegt, ze verplaatsen minder lucht 62.5 cfm (wat logisch is voor een 120mm fan) en maken meer herrie (ruim 50 dB).

Er zijn betere fans, bv de Scythe S-Flex, maar die zijn relatief duur voor fans.
ik denkt dat je de afbeeldingen op een andere host mag zetten ;)
Ik ga het even proberen te fixen En kijk nu lukt het wel

[Reactie gewijzigd door bassguitar op 31 maart 2009 21:49]

je kan ook de lampjes via bios uitschakelen
hoe zou je dit kunnen doen dan :P?
Ja dat zou ik ook wel erg graag willen weten want de fans hebben maar 2 kabels
Mooie review, goede duidelijke foto's.
Ik ben het enkel niet met je eens over het punt van de voeding, ik vind het juist handiger dat m'n voeding onderaan zit. Ieders zen mening hierover natuurlijk :)
Vind zelf het een erg mooie kast, maar wel erg duur voor wat het bied. Zijn grote broer is voor die paar tientjes toch echt vele malen beter als je wilt gaan lair coolen, alleen mist die nogals de optie om gemakkelijk te gaan watercoolen. Wat dar betreft is de HAF toch de betere keuze... Hoop dat Antec de prijzen eens omlaag haalt :)

Voor de rest erg mooie review, altijd leuk zelfgemaakte foto's!