OCZ Platinum DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Review

BasNation 2 april 2009, laatste update op 2 april 2009, 2.380 views

OCZ Platinum DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel

Pluspunten

• Stabiel (tot nu toe)
  • Lage heatsinks (passen dus onder grote CPU koelers die uitsteken)

Minpunten

• Nog geen

Stabiliteit Score: 4
Tja, wat valt er te zeggen over RAM. Eigenlijk maar een paar punten. Stabiliteit, overclockbaarheid en prijs. Wellicht dat design nog mee kan spelen, maar dit zal voor velen waarschijnlijk niet van belang zijn. Smaken verschillen niet waar?

Ik heb op dit moment mijn eigen nieuwe PC nog niet volledig binnen dus de overclockbaarheid zal ik later toevoegen als ik de reepjes naast een Mugen 2 gekoelde i7 920 kan plaatsen.

Wat stabiliteit heb ik geen problemen gehad na enkele uren memtest gedraaid te hebben in een ander systeem. Dus dan maar door naar de foto's.

Opmerking: de verpakking oogt nogal vreemd. Alsof ze een 4GB kit hadden en daar simpelweg een extra reepje bij gestop hebben.

• Asus P6T Deluxe

Heb jij ook een OCZ Platinum DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel?

Ben benieuwd naar je OC resultaat. Ik heb deze ook besteld, ontzettend goedkoop voor 6gb DDR3 1600mhz en lage timings.
Zoals boven genoemd, overclockresultaten zal ik plaatsen zodra ik ze heb kunnen overclocken naast een fatsoenlijk gekoelde i7 920. Mijn 920 zou morgen of maandag aan moeten komen.

[Reactie gewijzigd door BasNation op 2 april 2009 15:26]

Haha daar heeft peakaboo ook last van. Die moet tot volgende week vrijdag wachten. En dan nog langer wachten op een goede cooler :-)

Ik ga ze er ook bij zetten bij mijn 3 X 2 GB XMS-3 corsairs.
Ondertussen is het 9 mei. Nog steeds je spullen niet binnen? Zit zelf te kijken voor een nieuw systeem. Zit erg te twijfelen tussen de PhenomII of de Core i7. Maar dit geheugen lijkt mij wel wat. Dus als je wat resultaten hebt. GRAAG!
En, past het inmiddels onder een Mugen 2?
Ja, ik heb deze set ook , weliswaar in 3GB vorm maar de fan van de Mugen 2 komt niet tegen het geheugen aan. Dus het past perfect ;)
Even een algemene vraag,

Ik ga deze maand ook een I7 systeem kopen, nu wil ik ook deze gekeugen kit alleen dan 2000. Ik lees alleen op internet dat 2000mhz geheugen niet haalbaar is op een 920.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Thanks
Waarom zou dat niet kunnen? Kwestie van geheugen multiplier instellen:)
Beste tweakers,

Ik heb dit project een aantal maanden voor 99 euro besteld. Hoe kan het nu zijn dat het nu zo duurder is geworden?
Dollar koers :(
Hoe meer de dollar waard word, hoe duurder het geheugen word.