Nvidia Shield Tablet WiFi 16GB Zwart Review

VulcanPyroman 7 maart 2015, laatste update op 7 maart 2015, 566 views

Nvidia Shield Tablet WiFi 16GB Zwart

Geen spijt van mijn aankoop, goede tablet, maar de prijs is wel wat aan de hoge kant als je hem niet voor de bedoelde gaming gebruikt: er zijn waarschijnlijk goedkopere opties.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Stylus werkt goed, ook voor tekstherkenning bij handgeschreven tekst
  • Android 5
  • Goed beeldscherm
  • Goede perfomance
  • Speakers aan voorzijde met goede geluidskwaliteit en volume

Minpunten

• Scherm glanst net een beetje te veel
  • Speaker bromt een beetje als de tablet aan het processen is
  • Accuduur is voldoende maar niet extreem lang

Ik heb deze tablet gekocht niet speciaal voor het game (streaming) element, maar voornamelijk voor als thuis-tuin-en-keuken tablet, wat Hearthstone etc en gewoon als leuke gadget en daar voldoet die prima voor.

Accuduur is prima als je wat lichte zaken doet zoals youtube of wat browsen, maar als je een wat zwaarder spelletje doet gaat de accu niet extreem lang mee.

Bij lang gebruik wordt de achterzijde wat warm, maar niet zo warm dat het echt vervelend wordt.

Ik krijg Battlefield 4, Battlescreen niet aan de praat wat jammer is, maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan de Battlelog app en misschien Android 5 ipv echt puur aan de tablet. Commander mode werkt wel prima.

Ook het streamen van games krijg ik nog niet direct aan de praat, maar dit ligt waarschijnlijk aan wat netwerkinstellingen gok ik. Een heel duidelijke stap voor stap handleiding hiervoor zou echter geen overbodige luxe zijn en die zit er niet bij, dus je moet echt zelf op zoek.

Heb jij ook een Nvidia Shield Tablet WiFi 16GB Zwart?