Olympus OM-D E-M5 Mark II + 12-50mm f/3.5-6.3 Zwart Review

fredwormsbecherNewbie 7 maart 2015, 186 views

Olympus OM-D E-M5 Mark II + 12-50mm f/3.5-6.3 Zwart

Ik heb de Olympus OM-D E-M5 Mark II met wat tests in de studio gedaan en met weinig licht de hoge resolutie mode van de camera laten werken.

Pluspunten

• Robuust gebouwd en mooie vormgeving
  • Hoge ISO mogelijkheden
  • 40 MP mogelijkheid voor zeer hoge resolutie foto's

Minpunten

• Bij gebruik van de accessoires poort kan de display niet helemaal draaien
  • Mis toch een beetje handvat maar is met de extra optie wel op te lossen zoals bij de OM-D E-M1

Snelheid en automatiek Score: 5
Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
In eerste instantie kon ik nog niet de juiste Plug-ins voor de RAW bestanden vinden maar met wat hulp is dit toch gelukt.
De 40 MP hoge resolutie mode is een hele mooie functie die door middel van sensor verplaatsing meerdere beelden maakt en deze samenvoegt tot 1 bestand.
De resolutie van de foto komt in RAW uit op 9216 x 6912 pixels.
De beeldkwaliteit neemt veel toe ten opzichte van de OM-D E-M1.
Voor stilstaande beelden is dit echt een top camera.

Heb jij ook een Olympus OM-D E-M5 Mark II + 12-50mm f/3.5-6.3 Zwart?