Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC S740 Zwart Review

eXisTa 2 april 2009, laatste update op 2 april 2009, 1.055 views

HTC S740 Zwart

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Verbeterde bouwkwaliteit
  • Snellere respons door snellere processor en groter geheugen

Minpunten

• Accu is nog niet je van het.
  • Vingerafdrukken-magneet

Na de vele frustraties van de voorgangers S710, S720 en S730 had ik niet gedacht om überhaupt nog een HTC Smartphone de bestellen maar omdat ik de laatste S730 die ik moest bestellen niet kreeg en in plaats daarvan een S740 kreeg ben ik toch nieuwschierig geworden naar het toestel.

Ik kreeg het toestel binnen en ben het meteen een paar maandjes aan het uittesten geweest.
Het toestel ligt erg fijn in de hand ondanks de vele hoeken en vierkant uiterlijk.
Er zit veel gelijkenis met de HTC Diamond, vooral als je de achterkant bekijkt.

Gebruik
  • Het toestel is in weze niet veel anders dan de voorgangers maar onderscheid zich in de volgende punten:
  • Stevigere behuizing, na 2 maanden nog geen scheuren kunnen ontdekken welke bij de S730 heel erg snel naar voor kwamen.
  • Snellere processor en groter geheugen zorgen voor snellere reactie en fijner gebruik.
  • Het scherm is kleurechter en helderder dan zijn voorgangers.
Ik ben bijzonder tevreden over het toestel, HTC heeft weer klanten terugverdiend met dit pracht van een toestel lijkt me.

Accuduur
Dit blijft een zwak punt bij HTC, het is al een stuk verbeterd maar ze zijn er nog niet.
Je kunt er 2 dagen mee aan de slag met 2 uur bellen en om het half uur mail ontvangen.
Aangezien ik een mobiele telefoon iedere avond aan de lader hang merk ik er niets van en ben ik blij met de accuduur.

Nieuwe functies
Er zitten een paar nieuw functies op het toestel, veelal kleine features maar de grootste is toch wel dat ze er GPS in hebben konden proppen.
Of dit zo verstandig was is ten tweede daar er vrij weinig software is die de interne gps direct aan kan spreken, bijvoorbeeld TomTom.
De GPS eet op zich niet zoveel stroom meer dan andere toestellen maar omdat de accuduur al niet super is merk je het gauw als je de GPS gebruikt.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het toestel en heb ik hoge verwachtingen van een opvolgend model, S750 ofzo?

Heb jij ook een HTC S740 Zwart?

En ik vind persoonlijk ook de finger print magnet een nadeel
En de knoppen om op te nemen en om op tehangen vind ik nogal aan de kleine kant

[Reactie gewijzigd door chimera2 op 2 april 2009 13:17]

Eigenlijk heb ik helemaal geen problemen met het aanspreken van de GPS: McGuider, TomTom en Gmaps doen het allemaal prima. En als hij niet wordt gevonden kun je altijd Com4 pakken...