Honor 3C 3G 8GB Zwart Review

RobinKuijp 6 maart 2015, laatste update op 9 augustus 2015, 925 views

Honor 3C 3G 8GB Zwart

De Honor 3C van Huawei is een midrange smartphone met een goed price/preformance. Deze telefoon is bedoelt voor mensen die NIET gamen op hun telefoon.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Quad Core
  • 2GB RAM
  • Camera

Minpunten

• Vinger magneet
  • glijd snel uit je hand

Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een nieuwe telefoon. Ik weet goed wat ik wouw. Een niet al te dure telefoon met goede specs. Een aantal dingen voor mij waren belangrijk: verwijderbare accu, Micro SD kaart, minimaal 1GB ram, camera met flits, niet groter dan 5 inch.
ik mezelf de keuze gemaakt tussen de Wiko Rainbow en de Huawei Honor 3C. Ik had eerst een Wiko Rainbow bestelt maar deze had een defect( speaker kapot) toen deze telefoon gekocht omdat de wiko Rainbow niet meer op voorraad was. Verver heb ik zelf al goede ervaringen met Huawei telefoons had eerst een Huawei U-8825-1 en mijn broer en vader hebben ook een Huawei telefoon die het tot dusver al allemaal minimaal 2 jaar hebben volgehouden. Alleen mijn telefoon begon ernstig last te krijgen van crashes. Dit komt waarschijnlijk omdat ik dingen voornamelijk telefoons nog wel eens laat vallen. Vandaar ook dat ik geen dure telefoon wil.

uiterlijk:
De Huawei Honor 3C heeft een redelijk standaard en goedkoop design. Het is zowat voor 100% uit plastic maar wat verwacht je dan ook voor een telefoon in deze prijs klasse met deze specs. Het enige wat een beetje irritant is, Is de achterkant van de telefoon. Die is namelijk van glanzend plastic gemaakt. Dit zorgt ervoor dat elke vette vinger erop te zien is en dat je telefoon makkelijk uit je hand glijd. Verder krast de achterkant van de telefoon erg makkelijk. Wil je trouwens de looks van je telefoon wat ‘’upgraden’’ dan zou je een vervangende achterkant voor je telefoon kunnen kopen. Zoiets als dit: http://www.ebay.com/itm/A...&var=&hash=item3cf03e4f81

performance:
de telefoon voelt lekker snel aan. Dit komt door de Quad-core die erin zit en vooral de 2GB RAM. Vooral het de hoeveelheid RAM is fijn. Bij mijn oude telefoon liep ik nog wel eens tegen het probleem dat mijn RAM op was en dan heel langzaam werd en soms ook crashte. Bij deze telefoon is dat niet het geval. Ik heb nog nooit het volledige RAM geheugen gebruikt. Het enige wat wel opvalt, is dat de standaard OS al 700-900MB van je RAM al in beslag neemt. Ik heb het vermoede dat de OS veel dingen in het RAM zet om snel te kunnen reageren. Maar het is niet storend omdat je altijd wel 800-1000 MB vrij hebt.
Ook beschikt de telefoon over 8GB intern geheugen. Hiervan blijft ongeveer 4.1 GB over om apps te instaleren. Dit is ruim voldoende aangezien het feit dat je de apps ook deels kunt verplaatsen naar de SD kaart.

het scherm:
De telefoon heeft een redelijk groot scherm 5 inch. Maar het heeft een resolutie van 720 x 1280 pixels met pixel density een294 ppi. Dit maakt het dat het scherm prettig leest. Het nadeel is wel weer dat als je spelletjes speelt de GPU harder moet werken omdat die op een hogere resolutie moet renderen. De helderheid van het scherm is normaal. Als je buiten i9n de zon staat is het moeilijk te lezen maar das met alle telefoons. In de schaduw is het gewoon goed te lezen.

Accu duur:
De accu duur van de telefoon is niet erg bijzonder. De accu gaat bij gewoon gebruik rond de 20 uur mee. Als je hem weinig gebruikt kun je de telefoon ongeveer anderhalve dag gebruiken. Alleen als je spelletjes gaat spelen raakt de telefoon echt snel leeg. Dit komt waarschijnlijk omdat de mediatek processor best veel stroom verbruikt dan. ( telefoon wordt dan ook best warm). Wat handig is dat je voor deze telefoon op Ebay extra accu’s + een accu lader kunt kopen. Dit vind ik heel prettig als ik bijvoorbeeld op kamp ben en mijn telefoon moet opladen op openbare plek. Want een accu met acculader word meestal niet gestolen omdat dat nutteloos is. Tevens is het handig wanneer de accu leeg is dat je gewoon een andere accu erin doet en de telefoon weer gewoon vol is .

Camera:
de camera is prima. Hij reageert redelijk snel en maakt redelijke foto’s. De flits werkt prima maar dat is ook niet zo moeilijk. Het grote voordeel van de HONOR 3C is de 5MP front camera. Die heeft een veel hogere resolutie dan alle andere camera’s met dit soort specs in dit segment. Nou is dit voor mij niet echt belangrijk omdat ik nooit selfies of zoiets maak :P, maar ik kan me voorstellen dat voor mensen die dat graag doen mooi meegenomen is.

GPS signaal:
De mediatek telefoons staan er om bekend dat het soms nog wel eens lang kan duren voordat je GPS signaal hebt. Ik heb de GPS getest met GPS tester en het duurt tussen de 10-15 seconden om je GPS positie te vinden op 30-45 feet nauwkeurig. Voor mij is dit prima te doen. Alleen als je binnen zit heeft die erg veel moeite met het vinden van je positie. Waar mijn u8825-1 ( snapdragon 200) nog steeds binnen 20 seconden GPS signaal kan vinden deed de HONOR 3C er bijna een minuut over. ( ze lagen naast elkaar) ( bij alle testen is A-GPS en data verkeer met internet uit). Zelf gebruik ik op kamp vaak sygic dus voor mij is GPS een must. Sygic werkt ook gewoon prima.

Accessoires:
Ja dit is een echt nadeel voor mensen die niet bekend zijn met sites zoals Ebay. In Nederland is er namelijk bijna niks voor te krijgen en als er al wat is kost het eigenlijk veel te veel. Daarom adviseer ik je als je deze telefoon koopt gewoon op Ebay te kijken. Zelf heb ik 5 screen protectors voor nog geen 5 euro gekocht en een hoesje dat ook nog geen 5 euro kosten. ( voor hoesjes van deze prijs verwacht niet teveel het is simpel en heel goedkoop geproduceerd).

EmotionUI 2.0:
EmotionUI 2.0 is als je het voor het eerst ziet heel erg wennen. Dit komt omdat je geen app knop hebt om naar je apps lijst te gaan maar alles op je homescherm hebt staan. En je het daar maar zelf in mappen moet zien te sorteren.

Wil je een andere launcher gaan instaleren op deze telefoon moet je rekening houden met dat de bootloader is gelocked. Dit wil zeggen dat je eerst de bootloader moet unlocked voordat je een custom rom erop kunt zetten of je telefoon kunt rooten. Het unlocken van de bootloaden zorgt helaas alleen wel voor het vervallen van de garantie.

Kortom de Huawei Honor 3C is een prima telefoon in zijn prijs klasse. Hij beschikt over een goed scherm en heeft als groot voordeel tegenover de meeste telefoons onder der 150 euro 2 GB RAM. De telefoon is alleen niet geschrikt voor gamen. Dit komt omdat hij daar simpel genoeg gewoon niet snel voor is, maar wat verwacht je dan ook voor een telefoon in deze prijs klasse. Deze telefoon is daarom ook bedoeld voor mensen die niet te veel willen uitgeven aan een telefoon maar wel een telefoon willen hebben die snel genoeg is om af en toe wat op internet te zoeken of natuurlijk tweakers te kijken, Facebooke, Whatsapp te gebruiken en of een beetje surfen op 9GAG.

Heb jij ook een Honor 3C 3G 8GB Zwart?

Mooie review ... Mijn verhaal was andersom, had de Wiko Rainbow besteld maar wilde nog snel switchen voor de Honor 3C omdat die toch standaard een geliktere interface heeft , de standaard android vind ik persoonlijk echt lelijk, maar mijn bestelling was al onderweg.

Beide telefoons zijn volgens mij echt veel Bang-for-buck en moet zeggen dat ik, vooral na installatie van Miui 6, er erg blij mee ben.

Gamen is trouwens niet echt een probleem voor deze telefoon(s) ... ligt een beetje aan welke games je wil spelen natuurlijk.