Specificaties 1" scherm met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart Review

Irrynthius 3 april 2015, laatste update op 4 april 2015, 1.505 views

Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart

Zeer klein muziekspelertje, ideaal voor sporters.

Pluspunten

• Duurzaam, zeer robuust
  • Geluid
  • Installatie Rockbox maakt deze speler zeer veelzijdig
  • Blind te bedienen
  • Grote draagbaarheid, stevige clip.

Minpunten

• Eigen software
  • Kleine scherm

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit spelertje al bijna twee jaar. Dit is zo'n product waar ik erg blij van wordt, het is me waardevol gebleken. Nee, het is zeker niet perfect, maar in zoveel opzichten erg goed dat ik elk minpuntje voor lief neem.
Ik ben blij dat ik destijds deze heb gekozen, in plaats van de veel populairdere Ipod.

Site van de Fabrikant:

Bouwkwaliteit & Draagbaarheid & Power

Dagelijks zit die in mijn jaszak of aan mijn broek. Soms hangend aan de kraag van mijn jas of achterop mijn riem, het maakt niks uit. Je kunt het ding letterlijk overal kwijt.

Voor sporters is het een uitkomst. Eens ben ik er op gaan zitten. Zo'n 50 sit-up's boven op het apparaat, ik had niks in de gaten de muziek stond keihard dus ik heb geen gekraak gehoord. Overigens ook geen overslaande muziek of een kleine hapering. Tevens heb ik hem een aantal keren laten vallen, op straat, knalhard op de klinkers.Iets dat overigens niet snel gebeurt, er zit namelijk een erg stevige clip aan, waarop ik dus ook heb gezeten.
Bovendien zal het apparaatje wanneer het valt meestal blijven hangen aan de oordopjes in je oren.

Ik gebruik hem twee keer in de week bij het fitnessen ( 2 uur ) en elke dag op de fiets a (1 uur), dat is samen 11 uur/week, daarvoor moet ik het meestal 1 a 1.5 keer laden. In de afgelopen twee jaar is dit nauwelijks veranderd. Natuurlijk moet men wel het apparaat zo instellen dat het scherm vanzelf uitgaat, anders gaat de stroom veel sneller op . Een goede accu, alsmede een degelijke. Ik ben immers daar ook op gaan zitten.
Persoonlijk mis ik bij veel producten een stekker, opdat je het apparaat kan opladen rechtstreeks via het stopcontact. Deze wordt jammer genoeg, ook bij dit product niet meegeleverd.

Geluid en Beeld

Eerst het schermpje, dat is natuurlijk erg klein en daarom moeilijk afleesbaar. Dit is te verhelpen, vooral door installatie van het Rockbox besturingssysteem. Hiermee wordt het apparaatje zeer veelzijdig. Een ruim aanbod van instellingen, bijvoorbeeld op het gebied van lettertypes en de grootte daarvan. Alsmede het instellen van welke informatie u op het scherm te zien wil krijgen. Persoonlijk heb ik helemaal geen probleem met dit kleine schermpje, mocht je zicht wat beperkt zijn dan kan ik me voorstellen dat dit niks voor u is.

Het geluid is van hoge kwaliteit. Ik heb ondertussen meerdere koptelefoons versleten. Van hele goedkope tot mijn eigen Sennheiser HD558, die overigens natuurlijk niet versleten is. Wel is het met zo'n kwaliteit koptelefoon, makkelijk om te horen of een willekeurige geluidsdrager, zuivere herrie aflevert. Het is geen gezicht, de plug van mijn Sennheiser is groter dan het spelertje.

Hierbij moet ik nogmaals aangeven dat de veelzijdigheid, ook qua geluidsopties pas naar voren komt wanneer men Rockbox heeft geinstalleerd. De normale instellingen van de fabriekssoftware leveren trouwens hetzelfde geluid, alleen gaat dit gepaard met veel minder mogelijkheden.

Veelzijdigheid, Software & Mogelijkheden

Het besturingssysteem van de Sansaclip zelf is erg karig. Wanneer je ziet wat er allemaal kan, bij installatie van Rockbox, vraag ik me af hoe een bedrijf zo stom kan zijn om nog niet eens 50% uit het product haalt, dat ze zelf hebben gemaakt!?
Maar helaas zijn er veel bedrijven die na het produceren van een product, grof gezegd, nog even gauw wat goedkope software in elkaar (laten) flansen. Ditmaal snijden zij zichzelf hiermee.
Ondanks dat is het spelertje natuurlijk ook zeer goed te gebruiken met de fabriekssoftware.

Ik ben erg tevreden met dit product. Al met al krijg je erg veel waar voor je geld. Daar moet ik aan toevoegen, dat deze geluidsdrager pas echt een extra waarde heeft, wanneer men gaat sporten. Dan komt het formaat en de duurzaamheid echt op zijn plaats.
Ik zou wanneer deze kapot zou gaan, als dat al mogelijk is :*) gewoon weer dezelfde halen. Mocht hij nog te koop zijn in 2033. haha

Ik heb de naam van een bepaald besturingssysteem zo vaak genoemd, dat het bijna een reclame lijkt daarvoor. Niets is minder waar. Het bleek, voor mij, zeer lastig te installeren, dit heeft twee avonden gekost. Daar laat ik nog buiten'; de tijd die je nodig hebt om bekend te worden met de software al gaat dat spelenderwijs. Toch maakt het van deze veredelde walkman, een serieuze geluidsdrager. Mocht u het willen, zou ik gewoon even gaan goochelen (google) naar de naam.

Heb jij ook een Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart?

Rockbox is toch niet zo moeilijk om te installeren? Het is natuurlijk altijd even spannend [brick ik 'm?] maar vond het vanaf de eerste keer al vrij makkelijk om te doen. Meest lastige was wel dat ene bestandje vinden, maar zelfs die is nu makkelijk te vinden.

Verder een leuke review van een geweldige muziekdoos, loop al jaren met die dingen rond, en een smartphone moet van heel ver komen om dit ding te evenaren in geluidskwaliteit, accuduur, gebruiksgemak en de kracht om serieuze koptelefoons aan te drijven.
Hey VasZaitsev,

Dank u ,

Ik ben geen expert, ik denk wel dat wanneer ik (min of meer toevallig) meteen het juiste had gedaan, het erg simpel had kunnen zijn. Ik deed daarentegen iets verkeerd, dus ik was nog wel even aan het vogelen. Ach ja de duivel zit in de details! Misschien word het ondertussen wat beter uitgelegd, de tutorail die ik heb gelezen, was op zijn zachts gezegd, ingewikkeld. Misschien, wanneer ik het zonder tutorial had gedaan, was het beter gegaan. Soms moet men ook niet te veel informatie hebben. 8)7

Ik twijfelde nog om een review te schrijven, immers het product bestaat al even. Tevens waren er al genoeg andere reviews, waaronder die van u. Overigens erg informatief en getapt geschreven! _/-\o_
Desalniettemin, ik word zo blij van dit product, dat ik het niet achterwege kon laten. Er wordt zoveel gemaakt om kapot te gaan, dat je er moedeloos van wordt.

Ik geloof dat ik de enige ben in het universum, maar ik heb geen mobiel, geen smartphone, dus die vergelijking zou ik niet kunnen maken. Maar inderdaad het is verbazend hoe zo'n mini walkman bijna onder elke omstandigheid, kraakhelder geluid produceert.