Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Asustor AS-204TE Review

tedjejonesNewbie 3 maart 2015, 242 views

Asustor AS-204TE

Deze NAS ziet er goed uit en zijn kleine broertje krijgt een redactie tip van Computer!totaal, maar het is een k*ding

Pluspunten

• Zou het niet weten, krijg hem niet aan de praat

Minpunten

• Niet te initialiseren

Ik heb deze gekocht naar aanleiding van het goede testresultaat bij C!T. Bij aankomst en uitpakken prima verpakt en in goede staat ontvangen. 4 WD 2TB WD20EFRX schijven erin geschroefd wat uiterst makkelijk ging, aangesloten en toen.
De installatie gaat vanaf een schijf via een webinterface, ik gebruik Opera als browser en na ruim een uur vergeefs proberen om een besturingssysteem te laten installeren kwam ik erachter dat dit niet ondersteund werd door Opera. Met een andere browser liep het godzijdank wel door tot aan de initialisatiestap en toen bleef hij hangen. Ik kreeeg wel een boodschap dat het even kon duren, maar weer een uur verder vond ik het toch wel te gortig worden.
Heb het spul uitgezet en ben gaan slapen.
De volgende dag hetzelfde in weer een andere browser en toen maar eens gaan spitten in het ASUSTOR forum. Daar vond ik na een uur graven de melding dat het BIOS van dit ding niet werkt met deze specifieke WD schijven en dat er eerst een nieuw bios geladen moet worden. Maar ja hoe krijg je die in een apparaat dat je niet aan de praat krijgt. Daarvoor moet je eerst een andere schijf plaatsen, in mijn geval een seagate 2'5" die ik nog had liggen maar ook nu niks nada nappa niente.
Ik ben nu dus twee dagen verder, en zie geen mogelijkheid om het ding aan de praat te krijgen. Wat ik niet snap, als ze dit probleem al kennen waarom wordt de NAS niet gelijk verkocht met het goede nieuwe BIOS. Wat een prutsers.
Koopadvies: NIET KOPEN. Scheelt je een hoop gedoe.
Ga hem denk ik maar terugsturen.

Heb jij ook een Asustor AS-204TE?