Specificaties Tower, 17 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master CM 690 III Closed Review

SlavishTurnip91 2 maart 2015, laatste update op 3 maart 2015, 359 views

Cooler Master CM 690 III Closed

Zeer goed voor iemand die net begint of iemand die al ervaring heeft maar geen zin in gedoe. Deze case is makkelijk, functioneel en mooi strak. De prijs is goed te doen voor wat je krijgt.

Pluspunten

• Ruim gebouwd
  • Voor iedereen goed te gebruiken, cable management erg makkelijk en goed weg te werken
  • heeft goede dust-protection doormiddel van filters
  • goede airflow mogenlijk
  • goede mogenlijkheden voor cooling
  • 3 HDD bays
  • 4 SSD bays uitbruidbaar naar HDD
  • makkelijk voor custom build door een gat voor de CPU (Central Processing Unit) bracket voor cooling

Minpunten

• in het begin erg stijf met het openen van de voorkant
  • linker zijkant heeft geen dustfilter maar wel mogenlijkheden voor een fan (koop eerst een filter voordat je daar een fan in zet, te veel dust is killing voor een pc)
  • driverbayslots aan de voorkant zitten niet altijd even goed (makkelijk te fixen maar kan irritant zijn)

Kwaliteit voeding Score: 5
Deze case is een heel mooi voorbeeld om mee te beginnen, hij is makkenlijk in gebruik en past in bijna elk interieur. Maar genoeg over mooi dit en goed dat, nu gaan we wat specefieker kijken naar wat er in de case zit en wat je er mee kan.

De CM 690 III is een midtower model met afmetingen van 230 x 507 x 502 mm en een gewicht van 8.7 kg zonder componenten er in. op de bovenkant van de case vind het "bedienings paneel" (oftewel de interface) hier vindt je: je aan/uitknop, de CCmos knop, de audio en mic jack en 2 USB 2.0 en 2 USB 3.0 aansluitingen. Achter je knoppen en aansluitingen heb je nog een klein vakje voor wat je dan ook wil (heeft niet een specefieke functie) en dit alles met een mooi geblindeerd plastic schuif-kapje er overheen wat toch nog een functie heeft namelijk: dustprotection.

Als je de case koopt is er al standaard cooling aanwezig dit houd in: een 200mm front-fan en een 120mm rear-fan. De opties voor het systeem zijn ongeveer als volgt: Top: 120/140mm fan x 2, of 200mm fan x 1 -- Front: 200mm fan x 1, of 120/140mm fan x 2 , 180mm fan x 1 -- Rear: 120mm fan x 1 -- Side: 120mm fan x 2 of 180/200mm fan x 1 -- Bottom: 120mm fan x 1 -- HDD cage: 120mm fan x 1. Net wat ik zei dit is ongeveer omdat dit is gebaseerd op single fans en niet kijkend naar radiators met waterkoeling. Neem bijvoorbeeld de H80i of H100i, deze kunnen gemakkelijk er in gezet worden ook al zal je met de H100i iets meer moeite hebben dan met de H80i maar dat ter zijde is het gewoon mogelijk om waterkoeling in deze case te hebben.

Nu we de cooling hebben gehad gaan we verder de case in kijken en dan kom je de uitbreidmogelijkheden tegen namelijk de bays voor de HDD's, SSD's en drivers. Hier heb je 3 driver bays (1 is al genoeg maar extra is altijd welkom denk aan eventueel fan control), 3 HDD bays (wat meer dan genoeg moet zijn als je goed kiest) en 4 SSD bays die eventueel kunnen worden uitgebreid naar HDD bays MAAR pas op want doe je dit heb je geen ruimte meer voor SSD's!

Dan gaan we maar weer verder richting waar het allemaal moet gebeuren, de plek voor het Moederbord, deze case heeft de mogelijkheden voor ATX, microATX en Mini-ATX. en met de bijgeleverde standoff-screws is je MOBO makkelijk te installeren. Ook is er ruimte voor 7 PCI/PCI-e slots wat zeer goed is.
Als we iets naar onder gaan komen we bij de PSU (PowerSUpply) en hier heb je genoeg ruimte voor en er is een mogelijkheid om je PSU fan-down te doen waardoor er minder hitte geproduceerd wordt in de case zelf.

Dan komen we eigenlijk op het allerlaatste namelijk de cabelmanagement, dit is zeer makkelijk te doen en ook mooi weg te werken door de rubberen slots die in de tussenwand zitten, ook is er in het rechter paneel een holle ruimte gemaakt waardoor je je kabels makkelijk kwijt kunt. op de achterkant van de tussenwand vind je zelfs plek om met een tie-wrap je kabels mooi weg te werken en goed te begeleiden.

Na dit allemaal kan ik maar 1 ding zeggen: Deze case heeft alles wat je NODIG hebt om te starten en zelfs nog uitbreidmogelijkheden, dus een aanrader.

Heb jij ook een Cooler Master CM 690 III Closed?

Leesbaarheid tip.

Af en toe een 'return' toepassen zorgt voor betere leesbaarheid van je tekst en dat meer mensen het ook willen lezen.

Verder hele prima tekst maar de dyslect in mij had 4 pogingen nodig om er doorheen te komen ;)
dankje voor de tip, ik zal er wat aan gaan doen.