Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G402 Hyperion Fury Review

gkampenNewbie 2 maart 2015, 201 views

Logitech G402 Hyperion Fury

De Logitech G402 is een zeer snelle en betrouwbare muis. Ondanks hij een paar premium opties mist is het een goede balans tussen hardware en software voor een respectabele prijs.

Pluspunten

• Snel en betrouwbaar
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• 500 IPS is een gimmick
  • Sniperknop moeilijk bereikbaar in sommige posities

Ik heb de Logitech G402 gekocht als vervanger voor mijn toch al wat oude MX510 welke een haperend scrollwieltje had (na bijna 10 jaar niet heel raar). De reden dat ik koos voor de G402 over andere opties (Corsair / Razer) is de vorm van de muis. Ik ben door het lange gebruik van de MX510 gewend geraakt aan een grote muis welke in een palm-grip genoeg ondersteuning bied. De G402 leek hiervoor een goede kandidaat.

De G402 wordt op de site gepresenteerd als een supersnelle muis met niet al te veel extra's. Ik vind twee muiskoppen + scrollwiel + 2 duimknoppen meer dan afdoende en heb hier geen problemen mee. De duimknoppen zijn goed bereikbaar. Hetzelfde kan ik niet zeggen over de "sniper" knop en de DPI knoppen. Wellicht is het gewenning maar de DPI knoppen moeten naar beneden worden ingedrukt wat betekend dat je ze met de wijsvinger moet bedienen (als je je grip niet wilt veranderen). Dit betekend dat terwijl je de DPI aanpast je tijdelijk geen vinger meer op de linkermuisknop hebt rusten. Ik kan me voorstellen dat dit voor mensen die vaak de DPI aanpassen een nadeel kan zijn. Het tweede nadeel dat ik ondervond is dat de "sniper" knop erg ver naar voren zit voor een palm-grip. Geen dealbreaker voor mij maar hou er rekening mee.

De muis voel voor de rest goed aan. Het rubber geeft afdoende grip en ondanks de muis volledig plastic is voelt het geheel stevig aan. De draad is van rubber. Sommige mensen vinden dit een nadeel, ik heb er geen nadeel aan ondervonden. De draad is wel wat stug dus je wilt afdoende bewegingsruimte hebben. Mijn ervaring met rubberen kabels is dat ze in iedergeval 10 jaar mee kunnen gaan dus dat zou afdoende moeten zijn.

Conclusie:

Ondanks 60 euro volgens de meeste mensen een "goedkope" optie is vind ik het best een redelijk bedrag om voor een muis neer te tellen. De prestaties van de G402 stellen niet teleur al kan de plaatsing van sommige knoppen een bezwaar zijn voor sommige mensen. De keuze van een volledig plastic behuizing maakt de muis licht maar zorgt er ook voor dat de muis voor zijn prijs niet echt premium aan voelt. Al met al voor het doel waarvoor ik hem gekocht heb (een mix van RTS / FPS en dingen als Photoshop en Sony Vegas) bied de muis afdoende flexibiliteit en heb ik er vertouwen in dat ik de komende 10 jaar weer vooruit kan.

Voor wie is deze muis: mensen die een betrouwbare muis willen met een afdoende grote grip.

Heb jij ook een Logitech G402 Hyperion Fury?