Nokia Lumia 730 Dual Sim Oranje Review

bas conrads 1 maart 2015, 954 views

Nokia Lumia 730 Dual Sim Oranje

Prima telefoontje, goede prijs, ik zou hem niet laten vallen, want dan heb je best wel snel een deukje.

Pluspunten

• Lekker groot
  • Goeie camera's
  • Windows 10 compatibel

Minpunten

• Na vallen (ongeveer 20 cm) al een deukje in de hoek
  • Kan niet draadloos opladen...

Dit is een prima toestel, heeft precies wat ik wilde: een goede camera, met flitser, nfc, kompas. Verder heeft het een lekker groot scherm, wat ik persoonlijk wel fijn vind.
Het is jammer het geen ouderwetse Nokia-kwaliteit is, want na 1 keer vallen was er al een hoekje van af, oftewel ik zou hem niet 100 meter ver gooien ofzo. Dus mijn tip is om er dan sowieso een hoesje bij te kopen.
Wat wel misleidend kan zijn, is dat hij niet draadloos kan opladen, dat vond ik wel wat jammer, vooral omdat bij de accuklepjes op de Microsoft-site stond dat het draadloos opladen voor de lumia 735 EN 730 was...
Voor de rest is deze telefoon al compatibel met windows 10, daar zitten nog wel wat bugjes in, maar van zo'n Technical Preview moet je niet te veel verwachten.
Er zit ook de Lumia SensorCore in, dat vind ik wel goed werken, nadat ik een stukje gelopen had, gaf ie precies aan hoe ver ik gelopen had, hoeveel stappen ik gezet had, hoe snel ik gemiddeld gelopen had en hoe veel calorieën ik verbrand had.
De accuduur is ook prima, gaan ongeveer een uur of tien mee, terwijl ik dan nog best wel wat hebt aan staan.

Heb jij ook een Nokia Lumia 730 Dual Sim Oranje?

Dank voor je 'korte' review. duidelijk.

Vraag: maak je ook gebruik van de dual sim mogelijkheid en hoe bevalt dit? Dit zou voor mij namelijk de reden zijn om hem aan te schaffen.
ik maak ook gebruik van dual sim, eigenlijk gewoon omdat ik dat grappig vind, maar het werkt wel prima. Maar let wel op dat dual sim geen draadloos opladen heeft, dat staat een beetje krom beschreven, maar alleen de lumia 735 (4G, dus geen dual sim) heeft wel draadloos opladen.
Bedankt. Gewoon prima is voor mij voldoende. gemis van 4G is opzich wel jammer maar het voordeel dat ik twee telefoonnummers op één toestel heb weegt zwaarder.

We gaan het eens proberen. Het zou me in ieder geval één telefoon schelen, en dat is een stuk makkelijker in de broekzak :)
Ikzelf heb ook een 730 dual sim. Gekocht als vervanger voor mijn lumia 920 vanwege dual sim omdat ik voor mijn werk wel heel vaak over de grens zit. Vind het ook een fijne telefoon, hij voelt lekker vlot aan ten opzichte van de 920, hij past in dezelfde brodit houder, zij het wat losjes.

Bij mij valt echter regelatig de wifi uit. Soms zo erg dat je de wifi niet meer kan aanzetten, soms kun je de wifi resetten door het uit en aan te zetten. Ook blueTooth audio is soms wat dodgy, als de telefoon zich voor de tweede keer aanmeldt dan wil de audio wel eens wat haperen.

Herken jij deze problemen ook, of heb ik weer eens een maandagochtendmodel 2,4ghz radio in mijn toestel?
Eigenlijk heb ik al best wel lang windows 10 op m'n telefoon, op best prima werkt. In windows 10 heb ik er geen last van. Ik weet wel dat toen ik nog Windows Phone 8.1 had, dat ik daar af en toe last van had, maar dat had ik met mijn vorige telefoon (lumia 520) ook. Je kan met wat trucjes ook naar Windows Phone 8.1 update 2 upgraden, (die is officieel al uitgegeven in de VK voor lumia 735 en nog een paar telefoons, maar nog niet voor de lumia 730) maar die is dus wel gewoon stabiel. Waarschijnlijk wordt hij binnenkort ook in Nederland uitgegeven denk ik.
Weet je of die ondertussen al uit is?