Samsung UE55F8000SL Zwart Review

SIII 1 maart 2015, laatste update op 19 mei 2015, 1.205 views

Samsung UE55F8000SL Zwart

Wat een tv, ongeevenaard design met slechts 0,5cm rand en wat een beeld. Zwart is pikzwart, kleuren spatten van het scherm, geen ghosting/stuttering, enkel maar lof.

Pluspunten

• Beeld met hoog contrast
  • Design (dunne rand!)
  • Refreshrate
  • Smart opties en link met samsung smartphones
  • Snelle opstart (quad core)
  • Scherp beeld vanaf 3m geen verschil met 4k
  • Zwartwaarden en kleurweergave
  • Laag verbruik

Minpunten

• af en toe knipt de tv aan/uit
  • soms in de hoeken en onderste bovenste balk wat backlight bleeding

Inbrandgevoeligheid Score: 5

Heb jij ook een Samsung UE55F8000SL Zwart?

Reviews door de redactie

Wat bedoel je met "af en toe knipt de tv aan/uit"? Gaat de TV spontaan uit ?
Ja, door zijn snelle opstart duurt dit maar een seconde. Uitschakelen en terug aan wat hij aan het afspelen was. Heb hier al meerdere mensen over horen klagen maar nog niet echt veel gevonden op het internet hierover. Soms doet hij dit dagen niet en soms 2x perdag met interval van paar uur tussen. Zeer eigenaardig. Had gehoopt met een firmware update dat het opgelost ging zijn maar niets van.

Als iemand een idee of tip heeft laat maar weten.

[Reactie gewijzigd door SIII op 1 maart 2015 18:55]

Mail ontvangen van samsung service met volgende info:
Menu-systeem-tijd: zorg ervoor dat alle timers uitstaan.

Menu-systeem-eco oplossing: Zorg ervoor dat de laatste twee functies zijn uitgeschakeld.

Menu-smartfuncties-spraakherkenning: Het is aan te raden om deze functie uit te schakelen.

Menu-smartfuncties-bewegingsbediening: U kunt ook deze functie uitschakelen.

Menu-ondersteuning-Software update: Zorg ervoor dat de automatische standby update uitgeschakeld staat.

Voorlopig na 4dagen nog geen enkele keer gehad. Ik hou dit in de gaten.

Gelukkig gebruikte ik deze functies niet maar zou toch niet mogen. Toch blijf ik elke dag versbaast van de beeldkwaliteit. Het is wel even zoeken naar de juiste instelling in het begin want dit maakt een wereld van verschil uit. Zeker de kleurweergave en zwartwaarden. Zwart is pikzwart.
Goede Samsung service, technieker is gratis langsgekomen en toestel open gemaakt en alle software en hardware nagekeken. Voorlopig niet echt iets opmerkelijks vastgesteld. Ze raadden me aan om een beter afgeschermde HDMI kabel eens te proberen en zal degene van mijn tvbox en ps3 eens vervangen met een goede hdmi kabel die ik nog liggen heb.

Heb ondertussen een foto van de open gemaakte tv toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door SIII op 19 mei 2015 11:38]

Update: ook andere hdmi kabels hebben dit voor dus probleem is er nog steeds, al gebeurd het heel sporadisch. Klantendienst samsung support geeft het ook op. Jammer.