Pinnacle PCTV Tuner Kit for Windows Vista Review

eXisTa 1 april 2009, laatste update op 1 april 2009, 524 views

Pinnacle PCTV Tuner Kit for Windows Vista

Pluspunten

• Goede ondersteuning Media Center (BDA-drivers)
  • Schakelt snel tussen kanalen

Minpunten

• Kwaliteit laat te wensen over
  • Ondersteuning/Werking drivers niet geweldig

Features Score: 2
Driverkwaliteit Score: 3
Ik kocht deze kaart omdat de kaarten voor digitale televisie te duur zijn voor gebruik met Ziggo digitale tv.
De kaart was bedoeld voor mijn mediacenter.

Installatie:
Installatie ging vlotjes, kwestie van in de pci-sleuf knallen netjes vastschroeven/klikken/draaien en klaar is Kees.
Toen kwam het, de drivers, uiteraard zoals ik eigenlijk altijd te werk ga heb ik de cd niet uitgepakt maar meteen de meest recentste driver van de fabrikant-site geplukt en ge´nstalleerd.
Ik heb gekozen voor de BDA driver omdat ik wel wilde dat de kaart in Vista Media Center werd gezien.
Even googlen en zoeken en je komt hier uit: http://cdn.pinnaclesys.co...%20Drivers/ReadmePCTV.htm
Hier staan de nieuwste.
Mocht je er niet aan uitkomen kun je altijd nog een Media Encoder kopen/downloaden.
Even genoeg over driver/software installatie.

Gebruik:
Nadat je in Media Center aangeeft dat je kanalen wilt zoekn en daar mee klaar bent merk je al snel dat het schakelen tussen kanalen lekker snel gaat, bijna net zo snel als op een TV met vaste tuner.
In tegenstelling tot de 2 seconden met kanaal schakeling via DVB-C.
Wat een beetje jammer is, is dat de kwaliteit niet echt geweldig is.
Het is prima te lezen en te bekijken maar als je het vergelijkt met een TV met vaste tuner dan zie je het verschil.
Je kunt nog een beetje spelen met de zichtbare korrels maar ik had persoonlijk meer verwacht.
Verder werkt het allemaal prima en over het algemeen wel tevreden.

Ondersteuning:
Pinnacle maakt nog steeds drivers voor de kaart maar echt perfect werkt het niet, je moet veel te veel doen om het draaiende te krijgen.
Een normale/gemiddelde gebruiker krijgt het denk ik niet voor elkaar.
Gelukkig wordt het product uitvoerig besproken op tweakers en andere fora.
Dus met een beetje googlen en wat moeite moet je er wel komen.

Heb jij ook een Pinnacle PCTV Tuner Kit for Windows Vista?