Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 + 55-210mm f/4.5-6.3 Zilver Review

rmuije 27 februari 2015, laatste update op 27 februari 2015, 1.523 views

Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 + 55-210mm f/4.5-6.3 Zilver

Goede systeem camera met gewelige prestaties. Groot gebruikersgemak.

Pluspunten

• Menu navigatie
  • Bouwkwaliteit
  • Design en ergonomie
  • Bediening
  • Algehele foto kwaliteit

Minpunten

• beperkt lensen aanbod
  • Batterijduur. Extra batterij is een must.
  • Geen externe batterij lader meegeleverd

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Al jaren ben ik enthousiast over de kwaliteit van Sony camera’s. Nooit eerder ging mij interesse uit naar een systeem camera. Ik bezit een Nikon D7100 met 18-200 mm lens, SBH 700 flitser enz. Fantastische set maar weegt zwaar en neem je niet zo makkelijk even mee. Ben van mening dat iedere amateur, hobby of profesionele fotograaf een Nikon behoort te hebben.

Ik bezit sinds een jaar een Sony RX10 bridge camera met een geweldige lichtsterke C. Zeiss 2.8 zoom lens. Een camera die een hoge gebruikers score krijgt. Verder had ik een Sony RX100 waar een flinke kras op de LCD was gekomen wat mij hinderde. Die heb ik weggedaan. Ook de RX100 is een door veel gebruikers een gewaardeerde compact camera die hele mooie foto´s schiet. Maar wel erg compact. Ik heb getwijfeld om een nieuwe RX 100 III aan te schaffen, die na mijn inzien te veel is over prijst en weinig camera gevoel bied.

Tot nu gebruikte ik dus het meeste de Sony RX10. Dat de A6000 bij mij in beeld kwam en de lovende reviews van gebruikers las ben ik mij meer in dit type camera gaan verdiepen. Ik heb de zilver/zwarte uitvoering die ik de mooiste vind van de 3 verkrijgbare uitvoeringen. Camera direct met een aantal accessoires gekocht zoals een B+W F-Pro Clear 010 Haze - Filtro Sky/UV lens, een losse oplader (blijft een gemis dat dit niet standaard word meegeleverd) plus een extra batterij, beiden van Sony. De Sony Sony LC SEBCB zwarte leder houder, een Sony LCD protectie plus een Scandisk extreme 32 MB SD card.

De eerste foto´s die ik heb genomen, waarvan enkele in de avond vind ik heel natuurlijk en bijzonder scherp. De autofocus zoals beaamd reageert inderdaad razend snel. Omdat ik al geruime tijd bekend ben met Sony camera’s is het menu geen verassing. Uitgebreid aan mogelijkheden en is de camera op vele manieren naar wens in te stellen.

Een compacte Sony flitser de HVL-F20M was al in mijn bezit en is deze flitser een mooie combinatie met de A6000. Het bied net iets meer voor goede binnen opnames als de standaard Pop up flits op de A6000.

De A6000 is een camera die je makkelijk meeneemt en ook gezien mag worden, het ziet er uit zoals een camera eruit moet zien. Robuuste bouw kwaliteit helemaal met de extra bescherm accessoires. Wat ik ook vind opgaan voor de duurdere Sony A7 reeks, een camera die gezien mag worden.

De foto kwaliteit voor dit type camera verrast mij, in positieve zin dan wel. Niet zo verregaand perfect als bijv. een Nikon D7100 maar aanzienlijk beter als een RX10 , RX100 of instap SLR´s. Met het voordeel dat deze A6000 een camera is die je heel makkelijk meeneemt en waarmee ik makkelijk in heel veel situaties snel goede foto´s schiet. Alle lovende gebruikers reacties over deze A6000 zijn dan ook volkomen terecht.

Dit is mijn camera. Een absolute aanrader.

Heb jij ook een Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 + 55-210mm f/4.5-6.3 Zilver?