Corsair SP120 Twin Pack, 120mm Review

Larcorba 26 februari 2015, 283 views

Corsair SP120 Twin Pack, 120mm

Top fans zeker aan te raden door de goede performance, niet voor de stilte liefhebbers daarentegen.

Pluspunten

• 3 verwisselbare ringen
  • Rubberen "schroefgaten"
  • Stevig gebouwd
  • Zien er erg gaaf uit
  • Maken geen irriterend geluid

Minpunten

• Luid op volledige toeren

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 2
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Design/wat je krijgt

Bij het uitpakken van de fans zie je het al meteen, ze zien er echt top uit mooie looks en voelen stevig aan. De ringen die erbij zitten zijn een leuk extra'tje om je fans nog wat beter binnen je setup te laten passen echt top! Rubberen "schroefgaten" zijn handig want zelfs als ik mn oor bij mn fans hou terwijl ze 100% draaien hoor ik geen trilling op mn radiator. Bij de stock fans van mijn H100i hoorde ik wel lichte trilling.

Geluidsproductie

Persoonlijk ben ik veel geluid gewend en het maakt mij niet heel veel uit of mijn PC veel geluid maakt, ik heb toch een headset op. De stock fans voor mijn H100i maakte een erg irriterend geluid en ik moet zeggen nu deze SP120's op 1500 RPM draaien net als de oude stock fans hoor ik ze wel ze irriteren alleen niet. Maximale snelheid is niet aan te raden want dan is het niet echt te verdragen.

Zodra ik mijn Logitech G430 op doe hoor ik niks meer van de fans het is dus zeker te doen.

Luchtverplaatsing

Meer dan het volgende kan ik niet zeggen, top het scheeld zo'n 5 graden met de stock fans beide op 1500 RPM. Niet de hele wereld maar toch weer 5 graden. op maximale snelheid scheeld het bij mij zo'n 7 graden.

Montage

Easy piece lemon squeezy. 4 schroefjes, 4 pin connector en klaar.

Overall

Heb jij ook een Corsair SP120 Twin Pack, 120mm?