Apple MacBook Air 2014 13,3" 4GB, 128GB Review

rh-1991Newbie 26 februari 2015, laatste update op 26 februari 2015, 977 views

Apple MacBook Air 2014 13,3" 4GB, 128GB

Ideale notebook voor school. Lekker licht en dun, ongeveer een kilo. Dus erg makkelijk om mee te nemen.

Pluspunten

• Mooi design
  • Licht & dun
  • Ideaal voor semi-intensief gebruik

Minpunten

• Het swipen tussen schermen bij intensief gebruik gaat soms niet soepel
  • Snel krasjes op, koop een hoes!

Na lang twijfelen toch overgestapt naar Apple. In eerste instantie was ik sceptisch, vooral door de prijs, maar nu een aantal maanden verder zeker geen spijt. De Apple MacBook Air 13 inch is geweldig. Natuurlijk betaal je hier ook voor, maar aangezien een MacBook vaak langer meegaat(mijn ervaring) dan een Windows laptop betaal je uiteindelijk evenveel.

Voordat ik de MacBook kocht heb ik veel vergelijkingssites bekeken om zo goedkoop mogelijk een MacBook te kopen. Tweakers, MacBook-Kopen en Prijsvergelijk.nl zijn allemaal erg handig geweest. Als je zulke sites volgt, weet je wanneer er aanbiedingen zijn. Zo heb ik mijn MacBook met een flinke korting kunnen kopen.

Eenmaal in huis, heb ik wel een paar uur moeten zitten om te begrijpen hoe de trackpad werkte en alle andere features. Maar dit heb je snel onder de knie.

Het eerste wat me opviel was het mooie design van de laptop. Superlicht en ideaal om ergens mee naar toe te nemen. Alleen had ik al snel wat krasjes op de laptop. Koop dus direct een hoes als je dit wilt voorkomen.

Bij intensief verbruik kan het schakelen tussen schermen wat trager gaan, vooral als je zwaardere programma's draait. Maar als je dan even herstart heb je nergens meer last van. Het zijn kleine minpuntjes voor deze laptop, maar voor de rest is de notebook echt perfect. Het is even wennen na jarenlang windows te hebben gebruikt, maar hier wen je erg snel aan. Ik ga niet meer terug naar windows!

Heb jij ook een Apple MacBook Air 2014 13,3" 4GB, 128GB?

Reviews door de redactie