Specificaties WiFi, 8GB - Bekijk alle specificaties

Google Nexus Player 8GB Review

loekf2 26 februari 2015, laatste update op 19 juni 2015, 1.410 views

Google Nexus Player 8GB

Nexus Player gekocht via eBay. Niet echt positief....

Pluspunten

• Simpele installatie
  • Compact design
  • Snelle user interface

Minpunten

• Slechte bouw kwaliteit afstandsbediening
  • Issues met Chromecast
  • Side-loading van apps niet triviaal
  • Weinig apps in Google Play (app store)
  • Geen vast ethernet, alleen WIFI

Geluidskwaliteit Score: 3
Eerste indruk... zal meer toevoegen

Gekocht via eBay. Kwam na 2 weken eindelijk binnen. Wat eerste indrukken:

- Compact design.
- Ik blijf het ontbreken van vast ethernet een gemis vinden. Hoewel ik geen haperingen bij het afspelen van video gezien heb.
- De meest recente firmware biedt geen optie om bv. passthrough van audio in te stellen. Ook opties om developer mode en ADB in te stellen zijn er niet. Volgens de Kodi site, moet je dit doen door 7x op de firmware versie te klikken. Nog niet getest.
- Er is een issue met Chromecast. Ik heb even de NPO app geprobeerd, maar het viel mij op dat de video scaling voor geen meter klopt. Het lijkt er simpel op dat video (op een 1080p TV) naar 4K gescaled is en je maar een kwart van het beeld ziet. Met mijn Chromecast is alles ok.
- De afstandsbediening (Bluetooth) is een el-cheapo, goedkoop, ding. Rammelende knopjes en vraag me af of ie het lang uit houdt.

Heb jij ook een Google Nexus Player 8GB?

Er staat dat "snelle interface" een nadeel is. Kan je dat toelichten?
Foutje ;-) Aangepast.

De UI is juist erg snel. Ik heb de Nexus Player opgegeven, ook omdat Kodi niet echt stabiel is. Ik krijg volgende week een Nvidia Shield binnen.
OK, dank je wel. Ik benieuwd hoe je ervaringen zijn met Shield.
Die ga ik deze week binnenkrijgen. De reviews zijn erg positief, ook omdat Nvidia actief in de forums meepraat en feedback op firmware serieus neemt.
Hoe bevalt de NVIDIA Shield tot op heden? Ik ben nl. door jou comment in deze review op speurtocht gegaan en de berichten zijn positief, maar voornamelijk Engles. Ben toch benieuwd hoe de Shield bevalt in Nederland. :)

Hoe is het gebruik i.c.m. een Harmony (als je die hebt)? Zijn de keys een beetje te mappen?
De Shield is echt veel beter:
  • Fixed ethernet naast WIFI
  • Grid gaming, betere games
  • Je kunt de "normale" ARM built voor Kodi gebruiken en niet de X86 versie die in het verleden nogal buggy was.
  • Shield hardware is veel krachtiger voor video decoding, hoewel ik op de Nexus Player geen issues gezien heb.
De Nexus Player heeft inmiddels Harmony support (niet getest). De Shield werkt ook prima. Hoewel Logitech z'n zaakjes nog steeds niet op orde heeft. De Harmony (ik heb een Ultimate met Hub) gebruikt IR codes en niet Bluetooth zoals de officiele remote. Dat kan soms wat laggy zijn. Sommige mensen klagen over niet werkende on-screen keyboards. Bij mij werkt het prima, maar zou liever hebben dat Logitech Bluetooth gebruikt. Je kunt daar wel om heen door een standaard Windows PC met Bluetooth in de activity te gebruiken en dit te gebruiken. De standard remote gedraagd zich ook als keyboard. Zie ook de Geforce forums voor meer hints en tips.

Dus ja ik zou de Shield zeker aanraden als media player.
Bedankt voor je reactie. Dan denk ik dat ik die shield binnenkort ook maar ga bestellen! :)
Amazon.com rekent zo'n 46 dollar voor douane en import heffingen. Ik kreeg dat geld netjes terug, dus ik heb in totaal zo'n 219 dollar betaald.

Ze gebruiken ook een vage koerier, duurt wat langer (1.5 week), maar uiteindelijk doet DHL de levering thuis.

Vergat ook te melden dat de Shield 4K support heeft. Verder voor Grid gaming moet je minimaal 15-20 Mbps internet hebben. Ik zit nog met een ADSL2+ lijn (15 Mbps) en dat hakkelt af en toe. Binnenkort gaat bij mij in de straat VVDSL geintroduceerd worden en dan zou dit over moeten zijn. Dus ondanks dat de Shield Android TV officieel niet Europa te koop is, werkt het allemaal wel. De Grid games zijn wat oud (denk aan F.E.A.R. 2), maar je kunt natuurlijk ook van af je PC streamen.

[Reactie gewijzigd door loekf2 op 10 augustus 2015 09:06]

Hoe heb je dat geld terug gekregen dan? Hoe gaat dat in z'n werk?
Hoe je niets voor te doen. Amazon.com of beter gezegd de koerier draagt niets af aan (blijkbaar) de douane in de UK en je krijgt het geld automatisch terug.

Viel mij op dat Amazon de Shield als "CDs met een waarde van ~40 dollar" verstuurd en ze blijkbaar de paketten niet open maken.
Goed geregeld, door Amazon. ;)

Ik ga 'm bestellen! Heb je toevallig ook nog 'gespeeld' met de keymap editor in Kodi? Want ik zie dat die overal wordt aangeraden, om je Harmony te mappen voor extra buttons, zoals context menu en info-scherm.
Nee geen ervaring. Ik kon de setup van Kodi door lopen met de default codes van Logitech, NAS aankoppelen en klaar.

Enige wat ik nog steeds niet begrijp is dat Android niet overweg kan met HD audio codes (DTS-HD en Dolby TrueHD). Kodi zal deze dus zelf decoderen naar PCM of als je passthru naar een receiver aanzet alleen de "core" bitstream (5.1 DTS of 5.1 DD) doorgeven.

Op de Geforce forums is dit een van de must-have features voor toekomstige firmware. Misschien dat dit komt.
Ik heb hem binnen! Alleen had er geen rekening gehouden dat er natuurlijk een amerikaanse stekker bij zit!

Waar heb jij een convertertje gescoord? Want ik zit te zoeken, maar weet niet eens waar ik naar moet zoeken. "Reisstekker" geeft alleen Europe > US stekkers, maar het moet juist andersom. :)
Ja, een core bitstream is voor mij goed genoeg. Ik sluit hem inderdaad aan op een receiver.

Hey, bedankt voor al je hulp!