Microsoft Lumia 535 Zwart Review

zjeeraar84 25 februari 2015, laatste update op 25 februari 2015, 548 views

Microsoft Lumia 535 Zwart

Geweldige smartphone voor een enorm lage prijs, en tot nu toe zeer positief verrast door Windows Phone 8.1

Pluspunten

• Windows Phone 8.1

Minpunten

• Afwerking goedkoop (maar dat is ie ook)
  • Scherm niet top (ook niet vreemd gezien de prijs)

Als bezitter van een Nexus 5, maar met een gezonde interesse in andere besturingssystemen dan Android, wilde ik Windows Phone 8.1 uitproberen. Had al vele enthousiaste verhalen gehoord, en na de update van Android 5.0.1. was ik eigenlijk niet meer zo enthousiast over de stabiliteit van mijn telefoon.

Ik wilde ook geen buil vallen indien mij het Windows Phone-ecosysteem mij niet zou bevallen. Nu had ik mijn oog laten vallen op de Lumia 535, die overal ongeveer 119 euro kostte. Prima bedrag, maar 's-ochtends viel me op dat bol.com hem voor 89 had. Snel besteld, en een paar uur later had men de prijs alweer aangepast. Gelukkig heb ik hem toch voor de 89 geleverd gekregen! Een koopje!

Unboxing is een hele andere ervaring dan de telefoons die ik tot nu toe had. Meestal zitten telefoons strak ingepakt in een klein doosje van hoge kwaliteit karton, telefoon bovenop, accessoires onder. Deze telefoon zit in een doosje van beduidend goedkoper materiaal. Geen probleem, de telefoon is all that matters ;) De telefoon zat in een zakje, de accu in een ander los zakje. Hey, een losse accu, dat is lang geleden voor mij :) Verder zit er een lader in het doosje, geen losse USB kabel.

Om de simkaart, accu en MicroSD kaart te kunnen plaatsen, moet de backcover verwijderd worden. Op de backcover wordt gewaarschuwd dit niet met een schroevendraaier te doen, dit lijkt me ook niet bevorderlijk voor de telefoon. Verder is de backcover met een handigheidje makkelijk te verwijderen. Bovengenoemde zaken geplaatst, en telefoon aan gezet. En toen mijn eerste ervaringen met Windows Phone..

Na invoeren van mijn Microsoft account (gelukkig gebruik ik mijn hele leven lang al Hotmail) was de telefoon geconfigureerd, en na het toevoegen van mijn Google-account beschikte ik ook over al mijn contacten. Here drive+ staat standaard al geinstalleerd, heb even de kaarten gedownload die ik nodig heb om over enkele dagen op wintersport te gaan. Fantastisch pakket, ik gebruikte het ook al op mijn Nexus. Whatsapp er op, werkt makkelijk, en ik merk ook dat ik steeds handiger wordt met het startscherm. Ik vind Windows Phone een heel fijn OS, wat snel en vloeiend werkt, ook op deze belachelijk goedkope smartphone.

De frontcamera is 5 megapixel, en maakt voor een frontcamera echt hele goede foto's! Dit verbaast me eigenlijk, daar frontcamera's vaak vrij ruk zijn.. De backcamera is eveneens 5 megapixel en maakt ook goede foto's en is tevens voorzien van een LED-flitser. Ze zullen uiteraard verbleken bij de foto's die de duurdere lumia's maken, maar ook hiervoor geldt, alle waar voor z'n geld.. Ik heb 2 foto's vergeleken tussen de Nexus 5 en de Lumia 535, hierbij lijken de kleuren van de Lumia iets getrouwer te zijn.

Zijn er dan nadelen? Ja, het scherm is beduidend minder mooi dan mijn Nexus, en ik maak nogal wat foutjes met het invoeren van tekst (maar dat was ook niet mijn sterkste kant met de Nexus). Maar mijn eerste indruk is vooral; hoe is het mogelijk dat zoveel telefoon voor zo weinig geld geleverd kan worden!

Mijn plan is nu om de telefoon op wintersport te gebruiken, bevalt het, hou ik hem en verkoop ik mijn Nexus. Bevalt hij niet (voldoende) om mijn Nexus te vervangen, zal hij binnenkort op Tweakers V&A staan!

Heb jij ook een Microsoft Lumia 535 Zwart?

Wow, ik zit in precies hetzelfde schuitje(oké bijna dan). Heb namelijk ook een Nexus 5 maar wil puur uit nieuwsgierigheid gewoon is Windows phone gebruiken.(Ben een beetje uitgekeken op Android)
Dus nu het al een tijdje geleden is, welk toestel heb je nou uiteindelijk de deur uit gedaan ? ;)
Uiteindelijk zijn beide toestellen de deur uit gegaan! Windows Phone is erg goed bevallen maar vond de Lumia 535 toch te goedkoop aanvoelen (wel waar voor je geld, want hij was maar 89). Ik ben nu over op een Lumia 1520. Die bevalt enorm goed!
Bedankt voor je snelle reply! Ah oké, ja ik wacht denk ik nog even op de nieuwe generatie flagships die hopelijk tijdens de introductie van windows 10 worden onthuld.(1530? 940? 840?). Hopelijk zing ik het nog even uit met m'n nexus 5 tot die tijd.
Maar voor m'n vader die nog nooit een smartphone heeft gehad zou de 535 wel een interessante optie zijn ;).
Dubbelpost

[Reactie gewijzigd door zjeeraar84 op 7 april 2015 07:23]