Seagate Expansion Portable USB 3.0 1TB Zwart Review

tirr0jNewbie 25 februari 2015, laatste update op 25 februari 2015, 1.063 views

Seagate Expansion Portable USB 3.0 1TB Zwart

Deze harde schijf is handig voor tijdelijke opslag, voor tijdens het reizen en voor het overzetten van data. Voor permanente dataopslag zou ik iets anders zoeken.

Pluspunten

• Draagbaar
  • bijna 1Tb ruimte
  • Stevige buitenkant

Minpunten

• Traag met grote bestanden
  • Onbetrouwbaar op lange termijn

Mobiliteit Score: 4
Voor het video en foto bewerken had ik een extra harde schijf nodig, omdat ik nog wel eens ergens heen ging leek deze schijf mij erg handig. Ik heb een jaar lang zonder problemen gebruikt gemaakt van deze schijf. Het werkte ideaal voor onderweg.

Zodra ik hem thuis als vaste schijf begon te gebruiken merkte ik echter dat hij steeds trager werd namate hij voller stond of als je grote bestanden overzette. Zodra ik rond de 900gb kwam werd de schijf bijna onbereikbaar. Uiteindelijk is de schijf ook kapot gegaan en ben ik mijn data kwijt geraakt.

Heb jij ook een Seagate Expansion Portable USB 3.0 1TB Zwart?

Bovendien is het bij deze schijf heel erg makkelijk om even de schijf er los uit te halen en de sata aansluiting te gebruiken om je data er af te trekken. Enkel even weten wat je doet.
Ik heb mijn review aangepast, ik was inderdaad een beetje aan het klagen omdat ik nogal ontstemt was. Ik heb de schijf ook aangesloten met de Sata maar dit mocht ook niet baten helaas.
Dat is zonde. Helaas.
Nu heb ik zelf nog nooit te maken gehad met een defecte harde schijf maar is het niet zo dat een trager wordende schijf een indicatie is dat deze het binnenkort gaat begeven? (Ik trek enkel externe behuizingen los voor hergebruik)
Dit is meer een klacht dan een review.
Klacht is net zo nuttig als keiharde cijfers....