Super Flower Leadex Gold 750W Zwart Review

Irrynthius 24 februari 2015, laatste update op 3 april 2015, 831 views

Super Flower Leadex Gold 750W Zwart

Een prachtig product, je kunt zien dat de makers er trots op zijn. Zeer goede reviews en waar er nu een bij komt.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Stil
  • volledig modulair
  • Wanneer u de doos opent, blijkt er een en al trots uit.
  • Veel Kabels, allen met nette zwarte sleeves
  • Trots

Minpunten

• stekkers gaan er wat moeilijk in en uit
  • Sommige kabels hebben gekleurde stekkers

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik heb al mijn componenten uitgezocht, door veel recencies te lezen. Ik heb een hekel aan slechte producten en heb genoeg tijd. Zodoende kwam ik voor mijn voeding uit bij de Super Flower Leadex Gold.

Een relatief onbekend merk, toch als ik het goed begrepen heb zijn zij al jaren lang maker van onderdelen van veel andere (beter bekende) merken.

Een link naar de site van de fabrikant:

Enkele van de recencies/ reviews:

Trots

Bij het zien van de inhoud van een overigens aantrekkelijk ogende doos met een gouden vlinder, wordt ik erg blij. Uit het hele gebeuren blijkt dat men zeer trots is op het product. De kabels voelen stevig aan en de zwarte sleeves zijn tot aan de punten netjes afgewerkt. In mijn systeem zijn de kabels nauwelijks zichtbaar op de gekleurde stekkers na. (op zich hadden deze van mij dus ook zwart mogen zijn) Deze kabels krijgt men in een apart koffertje/ zakje, wat niks onder doet voor een buidel waar je los voor zou betalen. Zo tipt men u om de niet gebruikte kabels netjes op te ruimen, waardoor u ze nooit zal kwijtraken. ;)

De voeding zelf zit in een nette witte zak, waar het mooie logo op staat. De voeding zelf ziet erg enorm robuust en strak uit. In de zijwanden is het logo in het staal geperst.

Uitrusting en mogelijkheden

De voeding is volledig modulair, dat betekend in dit geval een 20+4 stopcontact en 9 universele stopcontacten. Dit geld ook voor de 850 en 650 watt versies deze zijn buiten het wattage helemaal gelijk.
Het maakt niet uit welke kabel je op welk stopcontact plaatst, behalve die van het moederbord natuurlijk. Dit is zeer handig als men een mooi kabelmanagement wil aanleggen.

Er zijn in totaal 10 kabels meegeleverd, exclusief 230 v stroomkabel natuurlijk.

-1x 20+4 moederbord connector.
-1x 8 stekker EPS 12 volt connector.
-1x 8 stekker 4+4 EPS/ATX 12 volt connector.
-2x 8 stekker (6+2) PCI expres connector.
-1x SLI (2 x 6+2) PCI expres connectoren.
-1x 2x sata & 2x Molex.
-1x 3x molex & 1x FDD perifere connector.
-2x 4x sata

De voeding heeft aan de achterzijde wit led licht, de universele doorzichtige contacten worden dus verlicht. Deze verlichting is niet uit te schakelen.

De voeding heeft twee standen welke aan de achterzijde zijn te bedienen. De auto modus zorgt ervoor dat de ventilator pas aan gaat wanneer het nodig is, waarbij deze begint op een laag toerental en zal oplopen naarmate de temperatuur stijgt. Kortom erg stil.
De Eco modus, eco intelligent thermisch regelsysteem, een andere manier van het regelen van de koelventilator, waarbij het mij volkomen boven het hoofd stijgt, wat nu het verschil is.

Efficientie,

87% @ 20 % load
90% @ 50 % load
87% @ 100 % load

De voeding is dieper dan de meeste anderen, 20 centimeter. Iets waar u rekening mee moet houden. In mijn behuizing; de obsidian 450D, is het geen enkel probleem.

Wil je zoiets hebben, moet je ook bereid zijn iets meer te betalen. Ook al is het product best prijzig, uiteindelijk zal blijken duurkoop in dit geval goedkoop is. Ik ben hoe dan ook tevreden over mijn aankoop, het ziet er allemaal zo verzorgt uit, dat ik er gewoon blij van wordt. Ik krijg een beetje het gevoel iets unieks te hebben, een Lamborghini onder de tractoren.

Graag gedaan,

Merijn

Heb jij ook een Super Flower Leadex Gold 750W Zwart?

Superflower onbekend? Juist dat is mij onbekend :+

Verder had ik graag wat eigen cijfertjes gezien, zeker in een voedingsreview.
Mijn ervaring is dat er bij de reacties, op het forum desktop aankoopadvies (voor het bouwen van mijn build), wat tweakers waren die er nog niet van gehoord hadden. Maar goed u wel, goed toch!

Sorry, ik kan u niet voorizen van cijfertjes, ik ben een leek en heb in november mijn eerste pc gebouwd. Graag verwijs ik u naar de links waar meer dan genoeg te vinden is.
De review staat er al een tijdje op, maar bedankt. Ik zag de voeding voorbij komen op HWI en was blij dat een Tweaker er ook naar gekeken had. Vooral de foto's zijn fijn om te zien.
Graag gedaan, en dank voor je reactie.

Het is fijn om eens te horen, dat er iemand wat aan heeft!