Kobo Arc 10 HD Zwart Review

toeschouwer 24 februari 2015, laatste update op 24 februari 2015, 1.908 views

Kobo Arc 10 HD Zwart

Voor wie, net als ik, een 10 inch tablet zoekt met een scherp scherm en verder niet al te veel poespas. Zoek niet verder, voor het geld vind je op dit moment niets beters. Je krijgt tophardware; echter geen GPS en achtercamera.

Pluspunten

• 2560x1600 IPS scherm is superscherp
  • met minimum backlight zeer goed bruikbaar
  • 2 GB werkgeheugen icm Nvidia Tegra 4 (4x1,8 Ghz)
  • zit goed in elkaar
  • zuiver stereo geluid
  • zeer betaalbaar
  • lichte skin.
  • zeer goed geschikt voor e-books of voor mensen die veel lezen op hun tablet

Minpunten

• alleen een 720p frontcamera van matige kwaliteit
  • geen GPS
  • Gewicht
  • Tot nu toe alleen android 4.2.2
  • Weergave van wit

Dankzij het 2560x1600 scherm zijn websites, full screen op je scherm, perfect te lezen en met de Nvidia Tegra 4 (en niet te vergeten 2 GB werkgeheugen) is gamen ook een zeer aangename verassing.

Voor wie thuis een goede samsung tv en phone met oled scherm hebben (ik) is de kleurweergave wellicht even wennen, het is allemaal wat minder verzadigd en vooral het wit is niet wit maar wat gelig(ips kwaal) maar het is superscherp en echt nog wel mooi om te zien.
En het gelige is niet zo ' in your face-daglicht-wit' als met een TN of oled scherm. ('s avonds meteen weer klaarwakker,,,)

Wat vooral echt opvalt is hoe mooi het scherm is met het backlight op minimum.
Zeer rustgevend beeld, toch nog heldere kleuren, en ik verwonder me nog elke keer dat de kleine, superscherpe letters perfect leesbaar zijn terwijl de tablet op schoot ligt.

Accuduur is voor mij voldoende. bij 3-4 uur gamen is ie leeg.
Met alleen surfen verdubbeld deze waarde.

Geluid is zeer zuiver (STEREO !!!) maar mist bas.
Als je de tablet op zijn kop vasthoud krijg je wat meer bass.

Ook is de skin even wennen aangezien hij redelijk karig is vergeleken met bv Samsung.
Je kunt zien dat KOBO een e-reader fabrikant is want dat is in de skin terug te zien.
Gebruik je de tablet ook veel als e-reader is dit een absolute aanrader.

Met de firefox browser gaat scrollen webpaginas niet soepel. maar met de android browser weer wel...
Touchscreen reageerd goed en heeft (mimimaal) 10 drukpunten; aangezien ik niet meer als 10 vingers heb weet ik niet of dat nog hoger ligt.

Nadelen zijn toch wel het gewicht. hij is echt heel erg zwaar.
Bij langdurig gamen kan de achterkant goed warm worden.

En er zit geen achtercamera op ! alleen een 720p frontcamera (voor skype etc)

En er zit geen GPS module in.

Gelukkig zijn dit dingen die ik niet nodig heb als ik kijk waar ik hem voor gebruik.

Voor de 149 die ik heb betaald is dit echt waar voor je geld.

Heb jij ook een Kobo Arc 10 HD Zwart?

Waar heb je het voor 149euro gevonden?
Je moet even een prijsalert aanmaken. Gister was deze tablet niet beschikbaar bij bol.com. Vanochtend wel weer en nu is hij er weer vanaf. Met een prijsalert ben je er snel bij.
Ik twijfel of ik hem wil aanschaffen door het hoge gewicht. Is dit echt een belemmering als je lang achter elkaar er gebruik van maakt?
Ik heb deze tablet en de hardware is leuk maar de oude android versie en de wifi niet.
Ik zou graag samen willen proberen een nieuwe rom ervoor maken, iedereen die hier behoefte aan heeft kijk eens hier:

en hier:

[Reactie gewijzigd door Albin op 22 april 2016 16:50]